1

ربط مدیران ادوار دو بانک و یک هولدینگ معدن با صندوق هنر چیست!!؟؟

سینماروزان: حجم بالای مشکلات معیشتی هنرمندان در دوران کرونا و عدم تسهیلات کافی به آنها در یک سال گذشته، بارها و بارها انتقاداتی را متوجه صندوق هنر کرده؛ سیبل انتقادات غالبا مدیرعامل این صندوق بوده و کمتر کسی درباره چینش هیات مدیره و هیات امنای این صندوق آگاهی داشته.

به گزارش سینماروزان، به تازگی علیرضا سعیدی در خبرگزاری مهر ذیل ارائه گزارشی درباره صندوق هنر به معرفی هسته مرکزی این صندوق پرداخته است و عجبا که نام مدیران ادوار دو بانک و مدیر یک هولدینگ معدن در میان اعضای هیات امنای این صندوق به چشم می‌خورد!

جلال رسول‌اف مدیرعامل سابق بانک آینده که خویشاوندانش هم در سالهای اخیر، فعالیت‌های مختلفی در عرصه تولید هنری داشته‌اند ازجمله اعضای هیات امنای صندوق است. احسان رسول‌اف آقازاده جلال در تولید آثاری همچون “دوئت”، “بمب”، “ناپدید”، “زیر نور کم” و “آخرین داستان” نقش داشته و حامد رسول‌اف نیز در تولید آثاری همچون “لابی” حضور داشته است. محمد رسول‌اف برادر جلال هم ازجمله فیلمسازان جشنواره‌ای سینمای ایران است.

نام مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد هم در فهرست اعضای هیات امنای صندوق آمده؛ بانک پاسارگاد به غیر از برگزاری جشنواره‌ای برای فیلمهای کوتاه، به خاطر حمایت از تولیداتی سینمایی همچون “من دیه‌گو مارادونا هستم”، “مرگ ماهی” و “بهمن” نیز مورد نقد و نظر قرار گرفته.

به جز این نام مدیرعامل سابق موسسه ایمیدرو(سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) که ازجمله هولدینگ‌های دولتی بخش معدن است به‌عنوان یکی از اعضای هیات امنای صندوق هنر آمده است. این هولدینگ ازجمله هولدینگ‌های بزرگ حیطه معدن است که شرکت‌هایی مختلف ازجمله شرکت آلومینیوم ایران، شرکت ملی فولاد ایران، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت ملی سرب و روی ایران و… را زیرمجموعه خود دارد.

اینکه حضور چنین افراد متنفذی در هیات امنای صندوق چه آورده‌ای برای اهالی هنر داشته نیاز به شفاف‌سازی این صندوق دارد!؟؟ ای کاش حضور چنین افرادی حداقل منجر می‌شد به راه‌اندازی یک بیمه بیکاری برای هنرمندان؟ ای کاش چنین حضوری اسباب راه‌اندازی یک بیمارستان جامع برای هنرمندان را فراهم می‌آورد؟؟؟ ای کاش‌‌‌...

علیرضا سعیدی در خبرگزاری مهر آورد: «صندوق» موسسه‌ای غیردولتی و غیرانتفاعی دارای شخصیت مستقل است که زیر نظر هیات امناء اداره شده و در حال حاضر سید عباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور، محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی کاظمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اقتصاد فرهنگ، جلال رسول‌اف مدیرعامل سابق بانک آینده، مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و مهدی کرباسیان مدیرعامل سابق موسسه ایمیدرو اعضای هیات امنا را تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری مهر ادامه داد: این در حالی است که سید حسین سیدزاده مدیرعامل، وحید باقری حیدرآبادی نایب رییس هیات مدیره، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی نیز اعضای هیات مدیره را تشکیل می‌دهند.