1

مخالفت ارشاد با آوازخوانی پولاد در «قاتل اهلی»؟!+واکنش پولاد به این ماجرا

سینماروزان: تازه ترین فیلم مسعود کیمیایی با نام «قاتل اهلی» از هفته آینده 26 مهرماه در گروه آزادی روی پرده خواهد رفت و در فاصله کوتاهی که تا اکران مانده شنیده‌هایی طرح شده درباره عدم صدور مجوز تیزرهای تبلیغاتی فیلم به دلیل آوازخوانی پولاد کیمیایی.

به گزارش سینماروزان بعد از حواشی پیش آمده بر سر حضور برخی خوانندگان غیرمجاز به عنوان بازیگر در هنرهای نمایشی، نوعی سختگیری درباره آوازخوانی در سینما و تئاتر ایجاد شده و نتیجه اینکه تمامی آنها که میخواهند در فیلمهای سینمایی یا محصولات نمایشی آوازخوانی کنند باید مجوز دفتر موسیقی ارشاد را داشته باشند.

پولاد کیمیایی خودش درباره ماجرای پیش آمده به «تسنیم» گفت: آن چیزی که من راجع به آهنگ‌ها و خوانندگی در فیلم «قاتل اهلی» شنیده‌ایم این است که ایراداتی برای آهنگ‌های کلیپ تبلیغاتی این فیلم وارد شده است که به نظرم بی‌مورد است، چرا که این آهنگ‌ها بخشی از فیلمی است که پیش از این پروانه نمایش دریافت کرده است و به نظرم نباید نیازی به دریافت مجوز برای آهنگ‌ها داشته باشد. البته فکر نمی‌کنم مشکلی در این باره داشته باشیم، چرا که پیش از فیلم‌های بوده‌اند که چنین ماجرایی برایشان پیش آمده و به راحتی اکران شده‌اند.

آنچه که پولاد درباره روال پیشین آوازخوانی بازیگران در فیلمها گفته کاملا درست است؛ یعنی پیشتر پروانه نمایش ارشاد تأییدی بود بر آوازخوانی بازیگران اما گویا در روال جدید هر نوع خوانندگی در آثار سینمایی و نمایشی باید به تأیید دفتر موسیقی ارشاد برسد و از قرائن پیداست دفتر موسیقی ارشاد به آوازخوانی پولاد کیمیایی مجوز نداده است و همین باعث شده که تیزرهای «قاتل اهلی» با مشکل پخش مواجه شوند.

باید منتظر ماند و دید آیا مشکل دفتر موسیقی ارشاد با صدای پولاد فقط مربوط به تیزرهای «قاتل اهلی» است یا آن که در نسخه اکران هم صدای پولاد با صدای خوانندگانی دیگر جایگزین خواهد شد؟