1

#محمد_خزاعی رئیس سازمان سینمایی در دیدار با مقامات شهری بیان کرد: چرا عده‌ای از رونق گیشه ناراحتند؟؟/برخی از درون سینما، معیشت سینماگران را مختل کرده‌اند!/سفیر صنوف دیگر می‌شوند ولی به هم‌صنف‌های خود توجه ندارند!!/فضای داخلی و خارجی موزه سینما باید یکپارچه گردد!/شهرداری در تبلیغ آثار سینمایی به کمک تهیه‌کنندگان بیاید!/مقامات شهری مشکل پلمب دفاتر سینمایی را حل کنند!/پردیس ملت و برج میلاد همچنان محل برگزاری جشنواره‌ها خواهد بود!

سینماروزان/محمد شاکری: امروز انتظار جدی برای ایجاد تحول و رونق بیشتر در حوزه فرهنگ از ما وجود دارد. نباید دست‌اندازها و چالش‌های سر راه‌‌‌، ما را از رسیدن به اهداف دور کند. امروز که روند تولید و اکران در سینما به حالت عادی و پررونق برگشته است همچنان عده‌ای ناراحت هستند!! بعضی‌ها اساسا هم از رونق و هم از رکود گیشه سینما ناراحت می‌شوند و برای آنها فرقی نمی‌کند که چه فیلمی بفروشد، اگر خودشان ذینفع نباشند هجمه وارد می‌کنند.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در دیدار با مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری با بیان مطلب فوق گفت: عده ای مطلقا هم به رونق سینما و هم به رکود آن نگاه منفی دارند. در سال گذشته چالش های متعددی سینما را دچار مشکل و آسیب کرد که متاسفانه برخی از این اقدامات سرمنشاء داخلی در درون سینما داشته و عملکرد ناجوانمردانه این عده مورد قضاوت تاریخ قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برخی از درون سینما تلاش کردند سینما و معیشت سینماگران را دچار مشکل کنند و کوشیدند تا تولید فیلم ها را متوقف کنند، برنامه ریزی کردند تا همکاران را از ادامه همکاری منصرف کنند و تیر این عده برای تعطیلی سینما به سنگ خورد.

خزاعی عنوان کرد: با این حال، به رغم  همه مشکلات روند نسبتا مطلوبی را پشت سر گذشته‌ایم و با برنامه‌ هایی که در دست داریم، امسال هم این روند مطلوب تر قابل پیش‌بینی است. تلاش شده تا  در حوزه تولید و اکران به سلایق مختلف مخاطبان سینما  توجه شود و شهرداری هم در تبلیغ آثار به کمک تهیه‌کنندگان بیاید.

رییس سینمای دولت سیزدهم اضافه کرد: برخی از سینماگران سفیران کمک‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار هستند که کارشان ارزشمند و بزرگ است و می‌توان از این ظرفیت برای حل مشکلات خود خانواده سینما نیز بهره گرفت.

خزاعی تاکید کرد: آیا زمان آن نرسیده با همدلی و همگرایی مشکلات معیشت، اقتصاد و معاش همکاران‌مان را برطرف کنیم؟ کاش برخی از این دوستان گاهی نگاهی هم به داخل خانواده سینما داشته باشند! ما آماده‌ایم از این ظرفیت برای تحقق اهداف گسترده‌تر سینما استفاده کنیم!!

محمد خزاعی درباره تعاملات با شهرداری اظهار داشت: شهرداری تهران تعامل خوبی طی سال گذشته با سازمان سینمایی داشته و پیرو اعلام آمادگی دوستان در این جلسه و حسن نظر علیرضا زاکانی در این گونه همکاری های جمعی در سال جاری هم مجموعه های شهرداری از جمله برج میلاد و پردیس ملت برای برگزاری جشنواره‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به نظر مشترک فیمابین برای اجرای طرح توسعه موزه سینما یادآور شد: در خصوص توسعه موزه سینما طرح جامع و کامل در سازمان سینمایی تهیه شده که با همراهی شهرداری قابل تحقق است و قصد داریم فضای بیرونی این موزه را به فضای موزه اضافه کنیم تا اتحادی در خدمات موزه ایجاد گردد و در این زمینه خواستار همکاری شهرداری هستیم.

‎رئیس سازمان سینمایی در پایان افزود: پلمب دفاتر تجاری سینماگران هم از جمله مشکلاتی است که اگر بشود با همراهی شهرداری موقتا اجازه فعالیت به آنها داده شود به این بخش کمک بسیاری می‌کند.

محمد خزاعی: چرا عده ای از رونق گیشه ها هم ناراحتند؟
محمد خزاعی: چرا عده ای از رونق گیشه ها هم ناراحتند؟