1

محمد خزاعی رئیس سینمای دولت سیزدهم متذکر شد: دامنه انقلاب گسترده است و محدود به طیف خاصی نیست!/عدالت‌محوری در استان‌ها را دنبال خواهیم کرد/به جریان سوم سینما احترام بگذاریم/همه باید بتوانند کار کنند!/باید از جوانانی که با تکیه بر تجربیات بزرگان به‌دنبال نوآوری هستند، حمایت کرد

سینماروزان/کیوان بهارلویی: دامنه انقلاب، گسترده است و همگان باید بتوانند کار کنند به خصوص جریان سوم.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با مدیران بنیاد فرهنگی روایت فتح با بیان مطلب فوق گفت: ما تعارف و رودربایستی با کسی نداریم. یکی از نقدهایی که به ما می‌شود این است که کمی محافظه‌کارانه اقدام کنید اما محافظه‌کاری، کار ما نیست ولی توجه کنید که با تکیه بر قوانین و عدالت‌محوری حرکت می‌کنیم. همچنان‌که در جشنواره سال گذشته اعلام کرده‌ام میدان‌داری بچه‌های انقلاب و سینماگران متعهد و دارای دغدغه ملی تحقق آرزویی چندین‌ساله بوده است. البته، این به‌معنای حذف طیف‌ها، سلایق یا افراد دیگر‌ نیست. معتقدم دامنه انقلاب گسترده است و محدود به طیف و گروه خاصی نمی‌شود و همه باید کار کنند و وظیفه زیرمجموعه‌های سازمان است که از متخصصان در همه سطوح حمایت کنند‌.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی به عنوان یار دیرین خانواده نجیب سینما بیش از همیشه به جایگاه جوانان فیلمساز و ظرفیت‌های بی‌بدیل سینمای استان‌ها، آگاه و همواره در تلاش است تا همه ظرفیت‌های موجود را به کار گرفته و زمینه را برای ظهور و بروز استعدادها و خلاقیت نسل نوجو، با انرژی، باانگیزه و تازه به میدان آمده مهیا سازد. امروز شاهد شکل‌گیری نشانه‌های «جریان سومی در سینما» هستیم که نسل جوان و متعهد؛ و آگاه به ضرورت‌های ملی و جهانی آن را نمایندگی می‌کند. جریان نوظهوری که با تکیه بر میراث گذشتگان و استفاده از تجربیات بزرگان، ادبیات، زبان و افق‌های فکری و فرهنگی خاص خودش را دارد و به منافع ملی و هویت تاریخی این سرزمین دلبسته است.

خزاعی گفت: باید به جریان سوم و گفتمان جدید سینما احترام بگذاریم و آن‌ها را باور کنیم. این جریان سوم، رهیافتی کاملا تازه و ویژه به سینمای ما اضافه خواهد کرد که مدل رفتاری‌اش شبیه دیگران نیست. موج سوم فیلمسازان جوان، نوعی از فیلمسازی را پیشنهاد می‌دهد که در صورت‌بندی سینمای ما به شدت تازه است. ترکیبی قواره مند، جسورانه، باشکوه و امروزی از سینمای اجتماعی که هم مطالبه‌گر و پرسش‌گر است و هم فرازها و شایستگی‌های فرهنگی جامعه‌ای را که در آن زیست می‌کند، نادیده نمی‌گیرد. با شناختی که از استعداد و خلاقیت جوانان و سینمای استان‌ها پیدا کرده‌ام، می‌توانم این نوید را بدهم که آینده این سینما بسیار روشن و امیدوار کننده است.

وی تاکید کرد: سازمان سینمایی با رویکرد عدالت‌محوری تحولات زیادی را در حوزه احیای سینمای استان‌ها پیش رو دارد و طرح‌های بسیاری از سوی این سازمان در عرصه‌های مختلف تولید، آموزش و زیرساخت و فیلمسازی در حال پیگیری و تحقق است…

محمد خزاعی
محمد خزاعی