1

#محمدرضا_منصوری تهیه‌کننده #دسته_دختران روی آنتن زنده:  دسته دختران را فیلم دفاع مقدس نمی‌دانند چون خودشان در آن نیستند!/ فارابی هیچ تمایلی برای اکران دسته دختران نداشت!!/تیم فعلی حوزه هنری نبود دسته دختران نه ساخته می‌شد نه اکران!/ اتهام ما این بود که چرا ظاهر حزب‌اللهی نداریم؟؟/ عکس فرشته حسینی که انگشتش را به علامت پیروزی بالا برده نمی‌توانیم نشان دهیم!!/آقایان تاریخ نخوانده‌اند که بدانند در ابتدای جنگ خانم‌ها چه گرایشاتی داشتند و از چه طبقاتی بودند و چگونه جنگیدند!؟

سینماروزان/امیر صباغ: اگر حمایت تمام قد حوزه هنری از فیلم دسته دختران نبود ، دسته دختران نه ساخته می‌شد و نه اکران! شریک اصلی ما فارابی با توجه به تغییر دولت و آمدن تیم جدید هیچ تمایل و انگیزه ای برای اکران این فیلم نداشت!!

محمدرضا منصوری تهیه کننده دسته دختران روی آنتن زنده برنامه سینما معیار رادیو گفتگو با بیان مطلب فوق گفت: ساخت دسته دختران برای ما این تجربه را داشت که در سال آخر هیچ دولتی هیچ فیلمی با حمایت آن دولت نباید بسازیم! چون برای نمایش در دولت بعد حتما به مشکل می خورد و تازه اگر روی پرده برود با ممنوعیت تیزر و بیلبورد روبرو می‌شود.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر وقتی داوران و شورای پروانه نمایش فیلم را دیدند، مشاوران رییس علیه فیلم دسته دختران حرف هایی زدند که من روی آنتن زنده شرم دارم بگویم! اتهام ما این بود که وقتی تهیه کننده فیلم ظاهر حزب اللهی ندارد، اصلا چرا باید سراغ ساخت چنین فیلمی با این موضوع رفت! در حالیکه من اعتقاد دارم مدیران باید از هر فیلمی در حوزه دفاع مقدس با هر سلیقه و دیدگاهی باید حمایت کنند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: آیا امروز دختران نوجوان و جوان ما می دانند در هفته اول جنگ در خرمشهر چه اتفاقاتی افتاد؟ دسته دختران گوشه ای از آن اتفاقات را به تصویر کشیده اما برای مدیران این مساله نیست و اصلا دنبال این نیستند و فقط شعار می دهند! برخی اعضای شورای پروانه نمایش گفته اند این فیلم اصلا فیلم دفاع مقدس نیست! چرا ؟ چون خودشان را در فیلم نمی بینند!

منصوری خاطرنشان ساخت: چرا تاریخ نمی خوانید که ببینید در هفته اول جنگ در سال ۵۹ که حدود ۱/۵ سال از انقلاب اسلامی گذشته بود و ما هیچ خط کشی در جامعه نداشتیم چه زنانی رو به روی دشمن ایستادند! باید همه این زنان را با پوشش شبیه چادر نشان می‌دادیم؟! ما امروز عکس فرشته حسینی که انگشت اش را به نشانه پیروزی بالا برده نمی توانیم در سطح شهر نشان دهیم چون می گویند ممنوع است… هفته اول جنگ خانم ها چه گرایشاتی داشتند و از چه طبقاتی بودند و چگونه جنگیدند؟ اشکالی دارد یک خانم بتواند یک فیلم خوش ساخت جنگی بسازد و اینها را نشان دهد و به نسل امروز بگوید با هر پوشش و از هر طبقه و قشری کنار هم بودیم و اگر باز هم اتفاقی برای این کشور بیفتد باز هم همه از آن دفاع خواهند کرد؟ اما آقایان این را دوست ندارند و نمی خواهند!

وی افزود: با این اقدامات دیگر، بازیگران و تهیه کنندگان و کارگردانان سراغ ساخت فیلم جنگی نمیرود، می دانم برای آقایان این مساله اصلا مهم نیست و دوست دارند تیم خودشان را بیاورند اما از بچه هایی که کار دفاع مقدس کردند بپرسید تا ببینید که دعوت از بازیگران به راحتی ممکن نیست چون بین آنها و مدیریت سینما فاصله افتاده است.

محمدرضا منصوری: چون ظاهر حزب اللهی نداریم دسته دختران بایکوت شده!
محمدرضا منصوری: چون ظاهر حزب اللهی نداریم دسته دختران بایکوت شده!

منصوری تاکید کرد: تا حالا چند بار وقت گرفتم تا وزیر ارشاد را ببینم و با ایشان صحبت کنم آخرین بار ۵ ماه قبل بود که از یک کانال غیر معمول وقت موقت گرفتم و به من گفتند آقای وزیر هم موافق این دیدار است و با شما تماس میگیریم! گذشت تا چند وقت بعد برای کار دیگری پیش معاون نظارت بودم که ایشان گفتند با آقای وزیر چکار دارید و من موضوع را گفتم و ایشان گفتند موضوع خوبی ست و معلوم شد آقای وزیر نمیخواست ما را ببیند و علت هم کاملا مشخص بود چون ما در تیم آنها نیستیم! آقایان مشغول تیم سازی هستند و دارند کادر سازی می کنند و نیروهای جدید در عرصه تهیه کنندگی می‌آورند اما این نگاه حاکمیت به فرهنگ نیست و نگاه دولت است در حالی که بهتر است تهیه‌کننده های حرفه ای را به کار گیرند تا اسباب رشد کیفی گردد.

سینمامعیار با اجرا و سردبیری امیرعباس صباغ پنجشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۰ بصورت مستقیم از رادیو گفتگو پخش می شود.