1

محمدرضا عرب نایب رئیس کانون کارگردانان سینما متذکر شد: جلساتی که روسای خانه سینما با مسئولان برگزار می‌کنند باید دستور کار داشته باشد!/ اگر دستور کار نداشته باشیم فقط عکس‌های یادگاری گرفته می‌شود!/باید با دستورکار از سازمان تامین اجتماعی خواست به دنبال ارتقای حقوق بازنشستگی سینماگران باشد

سینماروزان: جلساتی که اعضای هیات مدیره خانه سینما با مسوولان برگزار می‌کنند باید دستور کار داشته باشد و اگر دستور کار نداشته باشیم فقط عکس‌های یادگاری گرفته می‌شود و این جلسات هیچ آورده‌ای برای خانه سینما نخواهد داشت.

محمدرضا عرب نایب ربیس هیات مدیره کانون کارگردانان در جلسه با روسای خانه سینما با بیان مطلب فوق گفت:  درباره ثبت صنوف خانه سینما در وزارت ارشاد منع قانونی وجود دارد چراکه این وزارتخانه فقط امکان ثبت موسسات فرهنگی را دارد و از دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد قرار بود استفساریه‌ای از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت بگیرد و این مشکل وزارت ارشاد مرتفع شود. بهتر است وزارت ارشاد در وهله اول مشکل خودش را حل کند و بعد درباره صنوف تصمیم‌گیری کند.

عرب با اشاره به حقوق بازنشستگی پایین بیمه‌شدگان خانه سینما اظهار داشت: پیشنهاد من درباره سازمان تأمین اجتماعی این است که مدیرعامل و اعضای هیات مدیره با روسای این سازمان دیدار داشته باشد. درباره ارتقای حقوق بازنشستگی، منع قانونی وجود دارد ولی یکی از راهکارها بیمه توافقی است.

وی ادامه داد: در بیمه توافقی حق بیمه سه تا پنج سال پایانی افراد تا رسیدن به سن بازنشستگی توسط افراد پرداخته می‌شود و در نتیجه با پرداخت مبلغ بیشتر اعضا دریافتی بیشتری هم در بازنشستگی خواهند داشت.

محمدرضا عرب
محمدرضا عرب

عرب تاکید کرد: جلساتی که اعضای هیات مدیره با مسوولان برگزار می‌کنند باید دستور کار داشته باشد و اگر دستور کار نداشته باشیم فقط عکس‌های یادگاری گرفته می‌شود و این جلسات هیچ آورده‌ای برای خانه سینما نخواهد داشت. به اعتقاد من ما با سازمان تأمین اجتماعی باید با دستور کار پیش برویم و یک بار برای همیشه مشکل ارتقای بازنشستگی را حل کنیم.