1

محرومیت تبلیغات محیطی به کنار، پخش تیزر تلویزیونی «سرو زیر آب» هم دچار مشکل شد!؟؟⇔مسأله اصلی کجاست؟ ماهیت ضدّجنگ فیلم، کاراکتر ستاره اسکندری یا تعلق خاطر به هم‌کیشان سپنتا نیکنام؟؟

سینماروزان: اکران درام میهنی «سرو زیر آب» در حالی آغاز شده که برخلاف پیش بینی ها شهرداری که از طریق تصویرشهر از تولید فیلم حمایت کرده بود، فضای محیطی چندانی را برای تبلیغ در اختیار فیلم نگذاشته است.

به جز این در روزهای گذشته پخش تیزرهای تلویزیونی «سرو زیر آب» هم دچار مشکل شده است و همه چیز دست به دست هم داده تا در روند اطلاع رسانی این محصول مشکل ایجاد شود.

درباره محدودیتهای تبلیغی پیش روی «سرو زیر آب» هیچ داده رسمی منتشر نشده است؛

برخی تعلق خاطری که محمدعلی باشه‌آهنگر کارگردان فیلم به زرتشتیان نشان داده و به خصوص تأکید موکد بر نقش زرتشتیان در جنگ تحمیلی را عامل این محدودیتها دانسته‌اند و برخی نیزشمایلی که ستاره اسکندری در فیلم ایفا کرده را عامل این محدودیتها دانسته اند.

بماند که در کنار همه اینها مشی ضدّجنگی که فیلم در پیش گرفته و تلاش برای بازنمایی واقعیات جنگ -همان طور که بوده- میتواند عاملی دیگر باشد بر مهجوریت فیلم؛ درست شبیه به روندی که فیلم قبلی آهنگر یعنی «ملکه» طی کرد.

«سرو زیر آب» روایتی در اواخر دهه شصت و در حاشیه عملیات کربلای 5 را تصویرسازی کرده است؛ روایتی ناظر به قرارگیری مسلمانان و زرتشتیان در یک جبهه واحد.