1

#ماهان؛ رکاب بزن تا رستگار شوی؟

سینماروزان/مسعود احمدی:

+ظرافت در قاب بندی

-ضعف در انتخاب بازیگران اصلی؟ نه! مشکل جدی‌تر است

بازی‌های بد؟ از آن بدتر دیالوگ‌های سست؛ چرا اغلب شبیه مجریان برنامه‌های خانوادگی حرافی می‌کنند؟نشسته و ایستاده همه در حال حرف زدن هستند، موسیقی مونوتن هم سوار کرده که به کجا رود؟

-قرار دادن تصادف برای رهایی از لحن مونوتن؟ چه تاکتیک شگرفی؟

تهران گردی سوار بر دوچرخه از ایرانمال تا چیتگر و ایران گردی سوار بر دوچرخه از اصفهان تا یزد و چابهار برای شکل‌گیری تحول درونی؟ تحول، عقبه ی ذهنی نمی‌خواهد و همین که پا بزنیم، متحول می‌شویم

!نیت‌ خیر در نمایش زیست تفاهم برانگیز مسلمان و مسیحی و یهودی و زرتشتی و… در ایران -ولی عاجز از کنش در عرضه پس و پیش سوق‌دهنده‌ی این مفاهمه!

دیالوگ

—از هملت و اتللو رسیدیم به بزبزقندی

جوک

—بازیگر تازه‌کار با یک تلفن کار پیدا می‌کند!

—اندرزهای پزشک به بیمار سرطانی که برو هوای پاک بخور و امید داشته باش…

پرسش اول و آخر

—چه نیازی بود به فیلم داستانی وقتی می‌شد در یک مستند این همه قاب منفصل از مفاهمه ادیان را نشان داد؟

ماهان؛ رکاب بزن تا رستگار شوی
ماهان؛ رکاب بزن تا رستگار شوی