1

ماجرای همکاری سینماگر ایرانی با خالق فیلم اسکاری #انگل

سینماروزان/ساناز پورغفور: فیلم #پارازیت یا #انگل را کارگردان کره ای #بونگ_جون_هو ساخته بود؛ فيلمي که به خاطر دریافت اسکار در همه جای دنیا و ازجمله ایران دیده شد و هواداران خود را هم داشت.

کارگردان #انگل فیلمی علمی-تخیلی به نام #میکی۱۷ را در مرحله پس از تولید دارد که در برنامه اکران بهار آینده سینماهای جهان قرار دارد؛ فيلمي به تهیه‌کنندگی دو کمپانی آمریکایی کیت استریت و پلن‌بی و کمپانی دانمارکی آف‌اسکرین با بازی مارک رافالو، رابرت پتینسون، تونی کالت و… برگرفته از رمانی نوشته ادوارد اشتون درباره مشابه‌سازی یک انسان!
انسانی که برای اولین بار به دنیای یخی پا گذاشته، می‌میرد و حالا باید حافظه او در یک انسان جدید جاگذاری گردد…

#داریوش_خنجی فیلمبردار شناخته شده ایرانی به عنوان مدیر فیلمبرداری در #میکی۱۷ حضور دارد. داریوش خنجی در مورد همکار جدیدش به ددلاین میگوید: بونگ جون هو بسیار خاص است.  او مانند فردی از سیاره‌ی دیگری است، اما به شکلی عالی. او چیزهایی را به شما یاد می دهد که کاملاً متفاوت از سایر کارگردانان است. او صحنه ها و سینما را کلاسیک می بیند، اما در عین حال شیوه کارگردانی او بسیار بدیع و جدید است.

خنجی که از پدری ایرانی و مادری فرانسوی متولد شده درباره همکاری با کارگردانی از خاوردور بیان می‌دارد: صنعتی نگاه کردن و زبان مشترک سینماست که آدم‌ها را نزدیک می‌کند. بونگ جون هو از کار با سینماگران مختلف و همچنین از تماشای فیلم هایی از کشورها و فرهنگ های مختلف چیزهای زیادی آموخت. وی خود را تکنیسین می‌داند و سعی می‌کند در خدمت دیدگاه و نیازهای فیلمنامه باشد.

حرفهای داریوش خنجی فیلمبردار ایرانی درباره همکاری با بونگ جون هو کارگردان فیلم اسکاری انگل
حرفهای داریوش خنجی فیلمبردار ایرانی درباره همکاری با بونگ جون هو کارگردان فیلم اسکاری انگل

خنجی ادامه داد: بونگ جون هو دوست دارد از همان مراحل اولیه پروژه با عوامل همکاری کند و درباره سبک بصری، حال و هوا، لحن و احساسات فیلم بحث کند و شخصا چون دوست دارم قبل از عکسبرداری تحقیقات و آماده سازی گسترده ای انجام دهم و با فرمت ها، دوربین ها، لنزها و تکنیک های مختلف نور آزمایش کنم از این منظر خیلی خوب با بونگ جون هو، تطبیق پیدا کردم.

داریوش خنجی که سابقه کار با کارگردانان بزرگی مانند ژان پیر ژونه (اغذیه‌ فروشی)، دیوید فینچر (هفت)، برناردو برتولوچی (زیبایی ربوده شده)، وونگ کار وای (شب های بلوبری من)، میشل هانکه (عشق) و جیمز گری (به وقت آرماگدون)، باردو، الخاندرو گونزالس ایناریتو(وقایع نگاری دروغین از یک مشت حقیقت) را دارد،درباره تفاوت روش کاری کارگردان انگل با سایرین بیان داشت: همه‌ی این کارگردان ها از نقاط مختلف جهان هستند و با هم بسیار متفاوت هستند. من از تنوع کاری بسیار لذت می برم، تنوع باعث غنی شدن می شود. فکر می‌ کنم به دلیل همین تنوع کار با اشخاص مختلف است که برای هر اثر مانند اولین فیلمم هیجان‌ زده هستم و سعی میکنم به مانند یک‌ مخاطب از کار با کارگردانان مختلف لذت ببرم.