1

#قهوه_ترک و تمرکز بر کاراکتر فرعی…

سینماروزان: روز چهارشنبه مورخ هشتم شهریور ماه، پانزدهمین قسمت سریال «قهوه ترک» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمد شایسته از پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد.

در تازه‌ترین قسمت سریال «قهوه ترک» فیلمنامه نویس با پر رنگ‌کردن یکی از شخصیت‌های فرعی داستان و قرار دادن او به عنوان محور اصلی درام برگی تازه را برای مخاطبان رو می‌کند، شخصیت اورهان با بازی امیر جعفری که یک کرد عراقی است به جریان جستجوی طنین برای یافتن خواهرش در شهر استانبول می‌پیوندد و همین همراهی سبب می‌شود برخی از پازل‌های این معما برای بیننده و توامان شخصیت‌های مرکزی داستان حل شود.

اورهان دختر بچه‌ای را در که در قسمت‌های پیشین در کنارش دیده بودیم در جریان واژگونی قایق پناهجویان به اروپا از دست داده است و همین عامل مسبب همراهی او با شخصیت طنین برای یافتن خواهرش می‌شود. همچنین به واسطه طرح برخی سکانس‌های فلاش بک متوجه جنس رابطه ترانه و شخصیت اورهان در روزهای پایانی حضور ترانه در شهر استانبول می‌شویم.

از نکته‌های مثبت چند قسمت اخیر سریال «قهوه ترک» نحوه آغاز است، نویسنده و البته تدوینگر با قراردادن سکانس بیمارستان و ملاقات شخصیت ترانه با زن بیمار با بازی بهاره کیان افشار به مرور این پازل را حل می کنند که ترانه از چه طریق و چه اتفاقی دست به این مهاجرت زده است و نسبت او با دیگر شخصیت‌های فرعی درام بر چه اساسی تنظیم می‌شود.

از دیگر نکات جالب توجه قسمت پانزدهم سریال «قهوه ترک» پرده برداری از وجوه مختلف شخصیت اورهان است، اگر تا قسمت چهاردهم شخصیت اروهان را آدمی کم حرف و گوشه گیر قلمداد می کردیم با شروع قسمت تازه ویژگی‌های شخصیتی تازه ای از او می بینیم که باعث بهت و شوک مخاطب می‌شود.

سریال «قهوه ترک» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمد شایسته و نقش آفرینی بازیگرانی همچون حامد بهداد، سارا رسول زاده، امیر جعفری، شاهرخ فروتنیان و مجتبی پیرزاده هر چهارشنبه ساعت 8 صبح از پلتفرم فیلم‌نت عرضه می‌شود. نگارش فیلمنامه این سریال برعهده محمد رضایی راد بوده است.