1

قابل توجه شورای صنفی نمایش که می‌گوید چیزی به نام «فیلم سوزی» وجود ندارد⇐تهیه‌کننده فیلمی که فقط ۷ سالن-آن هم با سانسهای پرت- بهش رسیده: از اکران فیلمم پشیمانم

سینماروزان: باز کردن ورودی اکران در نیمه دوم سال و روی پرده بودن همزمان نزدیک به 20 فیلم منجر به آن شده که شاهد نوعی آشفتگی در اکران باشیم. طبیعی است که در این آشفتگی فیلمهایی که پخش کننده قدرتمند و دارای نفوذ ندارند سالنهای کافی برای اکران نداشته باشند و در نهایت بسوزند؛ حتی اگر شورای صنفی نمایش بگوید چیزی به نام «فیلم سوزی» وجود ندارد.

به گزارش سینماروزان محمد احمدی تهیه کننده سینمای ایران از جمله صاحبان آثاریست که به خاطر نداشتن سالن کافی مصداق بارز صرف عبارت «فیلم سوزی» است.

فیلم «رقص پا»ی مزدک میرعابدینی به تهیه کنندگی محمد احمدی که اتفاقا در نوع خود تجربه ای متفاوت در سینمای ایران به شمار میرود در حالی روی پرده رفته که فقط 7 سالن دارد که آن سالنها هم روزی بیشتر از 3 سانس به فیلم نمیدهند! بماند که بخش عمده این سانسها هم سانسهایی پرت هستند!

محمد احمدی با اشاره به میزان کم فروش این فیلم که اکرانش از سوم آبان‌ماه در سینماها آغاز شده است به «ایسنا» بیان کرد: متأسفانه تاکنون به فروش خوبی نرسیده‌ایم و فیلم پس از یک هفته کمتر از 10 میلیون تومان فروخته است، البته می‌دانستیم شرایط خوب نیست ولی اصلا فکر نمی‌کردم این قدر بد باشد.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت اکران معلوم است و ما نیز با توجه به تعداد فیلم‌های متقاضی و آنچه روی پرده است و نیز تعداد سینماها پیش‌بینی می‌کردیم که اوضاع خیلی خوب نباشد، اما در این حد قابل تصور نبود و الان از اکران فیلم پشیمان شده‌ام.

او با اشاره به تعداد محدود سالنهایی که «رقص پا» را نمایش می‌دهند، گفت: تعداد سینماهای ما بسیار کم است و در برخی شهرهای دیگر هم از هفته آینده امکان نمایش فیلم فراهم می‌شود که یکی از اولین سالن‌ها هویزه در مشهد خواهد بود.

احمدی با این حال اضافه کرد: فعلا تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم تلاش برای دیده شدن و تبلیغ فیلم است که برای پخش تیزرهای جدید از تلویزیون تقاضا کرده‌ایم و قول‌هایی هم داده شده است. ضمن اینکه تعدادی بیلبورد هم در شهر نصب شده که امیدواریم به معرفی فیلم کمک کند.