1

فرازهایی از یک گفتگوی تفصیلی با وزیر ارشاد⇐در دیدار با سفیر پاکستان قرار شد فیلمی مشترک درباره اقبال لاهوری با حمایت فارابی بسازیم!/مخالف سلایق متنوع سینمایی نیستیم ولی چتر حمایتی‌مان برای مولفه‌هایی است که به افزایش قدرت اجتماعی مردم کمک می‌کند!/سیاست قطعی ما برای پیشرفت در حوزه هنر، تولید(!!) است! ما به تولیدات دامن خواهیم زد!!/هفتگی یک جلسه با رسانه‌های مختلف دارم!!/ با کارگردانان، تهیه‌کنندگان و بازیگران برجسته جلسات متعددی دارم!/به سینمادارها، کارگردانان و صنوف مختلف فکر(!) می‌کنیم!/ باید با کمترین هزینه(!!!) بتوانیم مشکلات را حل کنیم!/به منزل مجید انتظامی رفتم و از ایشان خواهش کردم که بیاید رهبر ارکستر شود!/ایشان پیشنهادی داشت و من پذیرفتم و امیدوارم این کار انجام شود!/فیلمی موزیکال{شهر گربه‌ها؟؟} اکران شده و حرکتهایی در آن اتفاق افتاده؛ وقتی می‌گوییم چرا این طور است می‌گویند فلان سریال همین طور است!/اخیرا فیلمی{گشت ارشاد۳؟} بنا بود پخش شود ولی به خاطر مهاجرت بازیگر زن -{ریحانه پارسا؟}جلویش را گرفته بودند با این حال با نهادهای مختلف صحبت کردم و همه حرفم را پذیرفتند!/به همکاران شورای نمایش ایراد می‌گیرم و می‌گویم چطور می‌شود که اشکالات بدیهی اتفاق می‌افتد؟؟/شورای پروانه نمایش را تغییر دادیم و برای اولین بار یک خانم تحصیلکرده آمریکا(!!) وارد شورای نمایش شد!/اگر فیلمی آن قدر خارج ضابطه باشد که یک استاد تحصیلکرده خارج کشور که خود دویست پایان نامه دکتری را داوری کرده، آن را تایید نکند حتما اشکالش خیلی جدی است!

سینماروزان/کیوان بهارلویی: محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد دولت سیزدهم، صد روز بعد از شروع به کار دولت تازه در گفتگویی تفصیلی با روزنامه ایران به طرح برخی دغدغه‌های خود پرداخته‌ است.

فرازهایی از گفتگوی وزیر ارشاد با روزنامه ایران را بخوانید:

بابد به سمت تولیدات مشترک با کشورهای همسایه برویم. در دیدار با سفیر پاکستان قرار شد فیلمی مشترک درباره اقبال لاهوری-{به کارگردانی بهرام توکلی؟؟؟}-با حمایت فارابی بسازیم!

مخالف این نیستیم که سلایق متنوعی در سینما کار کنند ولی چتر حمایتی‌مان برای مولفه‌هایی است که به افزایش قدرت اجتماعی مردم کمک می‌کند!

–سیاست قطعی ما برای پیشرفت در حوزه هنر، محدودیت نیست بلکه تولید است! ما به تولیدات دامن خواهیم زد و تولیدات سینمایی و هنری‌مان را رشد خواهیم داد.

–الان هفتگی یک جلسه با رسانه‌های مختلف دارم، با رسانه‌های با سلایق سیاسی مختلف از اصلاح‌طلب تا اصولگرا و عناصر پیشکسوت و حرفه‌ای جلسه دارم!!

–در حوزه سینما با کارگردانان، تهیه‌کنندگان و بازیگران برجسته جلسات متعددی دارم… با تهیه‌کنندگان هر دو ماه یک بار دیدار داریم.

–به سینمادارها، کارگردانان و صنوف مختلف فکر می‌کنیم و باید با کمترین هزینه(!!!) بتوانیم مشکلات را حل کنیم!

–به منزل مجید انتظامی رفتم و از ایشان خواهش کردم که بیاید رهبر ارکستر شود! یک سمفونی و کار جدیدی برای همین ایام آماده شود. ایشان پیشنهادی داشت و من پذیرفتم و امیدوارم این کار انجام شود!

–به‌عنوان مجموعه دولت باید ضوابط‌مان برای تهیه کنندگان،نویسندگان و کارگردانان مشخص باشد. خطوط کاری ابهام دارد.

{با اشاره به “شهر گربه‌ها؟؟} فیلمی موزیکال اکران شده و حرکتهایی در آن اتفاق افتاده. وقتی می‌گوییم چرا این طور است می‌گویند فلان سریال تلویزیون هم همین را پخش می‌کند و در فیلمی دیگر به همین مجوز دادید.

–وظیفه جدیمان این است که معیارها و ضوابط را تدقیق کنیم تا مردم و هنرمندان آسیب نبینند.

به همکاران شورای نمایش ایراد می‌گیرم و می‌گویم چطور می‌شود که اشکالات بدیهی که خلاف اصول کار فرهنگی است، اتفاق می‌افتد؟؟ واقعا جوابی برای ابن سوال پیدا نمی‌کنم! برای همین شورای نمایش را تغییر دادیم و برای اولین بار یک خانم تحصیلکرده آمریکا(!!)-سهیلا صادقی فسایی- وارد شورای نمایش شد.

–اگر فیلمی آن قدر خارج ضابطه باشد که یک استاد تحصیلکرده خارج کشور که خود دویست پایان نامه دکتری را داوری کرده، آن را تایید نکند حتما اشکالش خیلی جدی است.

–ممیزی باید با اصول روشن اعلامی باشد نه خارج از ضابطه اعلامی و سلیقه شخصی. کارگروهی را موظف کرده‌ام که معیارها و ضوابط را به‌روزرسانی کنند. همه آیین‌نامه‌ها و ابلاغیه‌ها در سه لایه در حال انجام است.

{اشاره به گشت ارشاد۳؟}اخیرا فیلمی بنا بود پخش شود ولی به خاطر مهاجرت بازیگر زن -{ریحانه پارسا؟}جلویش را گرفته بودند با این حال با نهادهای مختلف صحبت کردم و همه حرفم را پذیرفتند و فیلم را پخش کردیم. یک مجموعه ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفره زحمت می‌کشند فیلمی تولید شود نباید به خاطر یک بازیگر، کل فیلم بخوابد.