1

#علی_ژکان کارگردان باسابقه سینما اظهار داشت: از صنف تهيه‌كننده-كارگردان‌ها استعفا دادم!/غالب اهالي سينما در بي‌اعتمادي و نااميدي نسبت به خانه سينما به‌سر مي‌برند!/چرا روسای خانه سینما مي‌ترسند مطالبات واقعي معیشتی اهالي سينما را مطرح كنند؟/يك وضعيت آشفته و بي‌نظمي در ساختار خانه سينما حاكم است!/ از يك طرف صنوف سينمايي را به شكل فريبكارانه‌اي به سمت وزارت كار هدايت کردند اما خودشان به‌دنبال حمایت ارشادند!

سینماروزان/روح‌الله نشیبا: عوارض اجبار به کارگری کردن صنوف خانه سینما در دولت اعتدال همچنان ادامه دارد و تناقضی تازه شکل گرفته درباره عدم اجماع هویت خانه سینمای ثبت شده در ارشاد با صنوف ثبت شده در وزارت کار.

#علی_ژکان کارگردان باسابقه سینما با اشاره به این تناقض به روزنامه اعتماد گفت: هيچ چشم‌انداز روشني براي آينده بدنه سینما نمي‌بينم. مديران صنف سینما هيچ برنامه مشخص و تعريف شده‌اي ارايه نمي‌دهند يا خودشان هم نمي‌دانند چه كنند. به صنف و خانه سينما هم نمي‌شود اميد بست.

کارگردان مادیان به اعتماد گفت: چرا روسای خانه سینما مي‌ترسند مطالبات واقعي معیشتی اهالي سينما را مطرح كنند؟ يك وضعيت آشفته و بي‌نظمي در ساختار خانه سينما حاكم است. از يك طرف صنوف سينمايي را به شكل فريبكارانه‌اي به سمت وزارت كار هدايت كرده‌اند اما خودشان در وزارت ارشاد به‌ طور قانوني كسب هويت كردند تا حمایت بگیرند. خانه سينما سال‌ها آنچنان يار و غار وزارت ارشاد شد كه به نظر رسيد يكي از ادارات كل تابعه وزارت ارشاد است. 

کارگردان فیلمهای سایه به سایه و چهره به چهره بیان داشت: بايد صبر كنيم ببنيم چه مي‌شود. رابطه قانوني ما با وزارت كار است درحالي كه مشكلات ما به وزارت ارشاد ارتباط پيدا مي‌كند. ببينيم چگونه اين پارادوكس حل خواهد شد؟ فعلا كه وجه غالب اهالي سينما در بي‌اعتمادي و نااميدي نسبت به خانه سينما به‌سر مي‌برند و از دست صنوف هم كاري ساخته نيست، به همين علت هم از صنف تهيه‌كننده-كارگردان‌ها استعفا دادم و فكر مي‌كنم در شكل فردي بهتر مي‌شود حرف زد...