1

#علی_سرتیپی مدیر موسسه فیلمیران مطرح کرد: آمار گیشه نسبت به سال گذشته، رشد چشمگیری داشته!/امیدواریم این میزان در ماه‌های آینده با اکران فیلم‌های دیگر ادامه یابد!/بزودی #ویلای_ساحلی و #قیف با بازی رضا عطاران روی پرده می‌رود!/هم کمدی‌ #فسیل خوب فروخته و هم ملودرام #ملاقات‌_خصوصی!/کمدی‌سازی شونه تخم‌مرغی دیگر جواب نمی‌دهد!!/یک‌سری فیلم کمدی بی‌کیفیت روی پرده‌اند که صد میلیون تومان هم نفروخته‌اند!/باید آثار مخاطب‌پسند باکیفیت تولید کرد

سینماروزان/پرستو فرهادی: فیلم‌های کمدی بعد از دوران کرونا سینما را نجات دادند و به بهتر شدن روحیه مردم هم کمک کردند. کمدی‌های رکوردشکن اخیر، کمدی‌های نسبتا باکیفیت بوده‌اند و به نظرم تغییری که در این نوع فیلم‌ها می‌بینیم این است که دیگر اصطلاحا “شانه تخم‌مرغی” نیستند و اگر مردم واقعا لذت نبرند، آن‌ها را تماشا نمی‌کنند.

علی سرتیپی مدیر موسسه فیلمیران با بیان مطلب فوق به خبرگزاری ایسنا گفت: سینما در بهار امسال ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تماشاگر داشت و آمار گیشه نسبت به سال گذشته که سه میلیون و ۹۳۹ هزار تماشاگر بود، رشد چشمگیری داشته و این میزان در ماه‌های آینده با فیلم‌های دیگری که در راه اکران هستند می‌تواند ادامه داشته باشد.

سرتیپی با اشاره به فروش بالای «فسیل» افزود: به نظر می‌رسد به زودی فروش این فیلم از ۲۰۰  میلیارد تومان هم عبور می‌کند و می‌تواند جزء پنج فیلم پرمخاطب بعد از انقلاب باشد. همه این‌ها امیدواری را برای زنده بودن سینما در صنف نگه می‌دارد.

علی سرتیپی: دوران تولیدات شونه تخم‌مرغی تمام شده
علی سرتیپی: دوران تولیدات شونه تخم‌مرغی تمام شده

او در پاسخ به اینکه برخی معتقدند با رونق فیلم‌های کمدی و افزایش تولیدات در این ژانر سینمایی که به نام اجتماعی شناخته می‌شود بیشترین ضربه را خورده و همین الان هم خیلی از صاحبان این فیلم‌ها نسبت به وضعیت سانس‌های نمایش آثار خود گله دارند، گفت: واقعیت ماجرا این است که مردم از هر فیلمی لذت ببرند آن را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند. این اتفاق فقط درباره فیلم‌های کمدی صادق نیست چون فیلمی ملودرام مثل «ملاقات خصوصی» هفت ماه است که روی پرده مانده و همچنان از سینماها سرویس می‌گیرد و مخاطب هم وارد. از سوی دیگر یک‌سری فیلم کمدی بی‌کیفیت  هم در حال اکران هستند که صد میلیون تومان هم نفروخته‌اند.

سرتیپی ادامه داد: فیلم‌های کمدی بعد از دوران کرونا سینما را نجات دادند و به بهتر شدن روحیه مردم هم کمک کردند. در ماه‌های آینده هم چند فیلم کمدی دیگر ساخته‌شده توسط فیلمسازانی همچون کیانوش عیاری(ویلای ساحلی) و محسن امیریوسفی(قیف)- هر دو با بازی رضا عطاران- روی پرده می‌آیند که همگی کمدی‌های خوبی هستند و به نظرم تغییری که در این نوع فیلم‌ها می‌بینیم این است که دیگر اصطلاحا “شانه تخم‌مرغی” نیستند و اگر مردم واقعا لذت نبرند، آن‌ها را تماشا نمی‌کنند پس باید فیلم های مخاطب‌پسند باکیفیت تولید کرد.