1

علیرغم انتقادات وارده به‌خاطر واسپاری سانس به هفته فیلم خارجی و با وجود اینکه موسسه رسانه‌های تصویری زمامدار اکران خارجی است⇐مدیر «هنروتجربه» مدعی شد: میخواهیم فیلم خارجی اکران کنیم!!!

سینماروزان: همین دیروز بود که اسماعیل میهن‌دوست از فیلمسازانی که همین روزها فیلمش در گروه هنروتجربه روی پرده است با تأکید بر کمبود سانس در این گروه، از اینکه بخشی از ظرفیت این گروه کاملا متصل به بودجه های دولتی به برگزاری هفته فیلم اختصاص یافته انتقاد کرد!!!(اینجا را بخوانید)

این انتقاد به جای آن که با سخنانی توجیه‌گر مواجه شود، روبرو شده است با طرح این ادعای مدیر هنروتجربه که به دنبال اکران خارجی است. جعفر صانعی مقدم به «اعتماد» گفت: در ادامه سياست‌هاي گروه «هنر و تجربه» اميدواريم شرايطي فراهم كنيم تا فيلم‌هاي خارجي را در گروه هنر و تجربه اكران كنيم. محل نمايش فيلم‌هاي خارجي در كشورمان فعلا جشنواره جهاني است ما دنبال اين فرصت هستيم كه بتوانيم امتياز نمايش فيلم‌هاي خارجي را در اختيار بگيريم و فيلم‌هاي روز دنيا را در گروه هنر و تجربه اكران كنيم.

فارغ از آن که هنروتجربه بنا به گلایه‌های برآمده از امثال میهن‌دوست برای فیلمهای ایرانی خودش نتوانسته سانس مکفی فراهم کند و به دنبال اکران فیلم خارجی است، اینکه مدیر این گروه بی‌خبر از راه اندازی اکران خارجی با زعامت موسسه رسانه های تصویری از ابتدای سال97 مدعی شده تنها نمایش فیلمهای خارجی جشنواره موسوم به جهانی است جای تعجب دارد!

یعنی واقعا جعفر صانعی‌مقدم از راه اندازی اکران خارجی و روی پرده رفتن فیلمهایی نظیر «وینچستر»، «انتقامجویان: جنگ ابدیت» و «تمام پولهای جهان» خبر ندارد که خودش میخواهد پیشتاز اکران خارجی شود؟؟؟