1

علیرضا رییسیان در اکران خصوصی “مردی بدون سایه” به صراحت بیان کرد⇐بنا بود فیلممان عیدفطر اکران شود ولی در آستانه ماه محرم هستیم و هنوز اکران به ما نرسیده!!!/مدیران فعلی سینما از اوضاع اکران بی خبرند و مدیران خانه سینما هم همتی برای بهبود اوضاع ندارند/افت فروش فیلمها، نتیجه تصمیماتی است که سازمان به تنهایی و بدون مشورت فعالان مستقل سینما میگیرد!/چرا اصرار دارند که تعدادی بالا از فیلم‌ها را به هر قیمتی و با حداقل سانس اکران کنند؟؟/میخواهند سر سینمای مستقل را ببرند ولی می ایستیم و مبارزه میکنیم!!

سینماروزان: وقفه های متعددی که در مسیر اکران “مردی بدون سایه” رخ داده باعث شد علیرضا رییسیان کارگردان و تهیه کننده این درام رازآلود اکران خصوصی فیلمش در پردیس کوروش را مجالی کند برای گلایه نابسامانی اکران.

علیرضا رئیسیان با انتقاد به شرایط فعلی حاکم بر اکران فیلم‌ها گفت: ما از عید فطر قصد اکران عمومی فیلم را داشتیم اما به کرات اکران مان به تاخیر افتاد تا حالا که به نزدیکی ماه محرم رسیده ایم.

  او با اشاره به افت فروش فیلم‌ها در مقطع فعلی، افزود: این عدم استقبال از سینما و افت فروش فیلمها، نتیجه تصمیمات و برنامه‌ریزی‌هایی است که سازمان سینمایی به تنهایی و بدون مشورت فعالان مستقل سینمایی گرفته است.

رئیسیان ادامه داد: چرا اصرار دارند که تعدادی بالا از فیلم‌ها را به هر قیمتی اکران کنند؟؟ با وجود اینکه تیزرهای فیلم ما از دو ماه قبل در سینماها در حال پخش است اما فیلم الان اکران شده است و این موضوع باعث کهنه شدن فیلم شد. واقعا چرا علیرغم اینکه ما با سرگروه قرارداد داشتیم، اکران فیلم به تاخیر می‌افتد؟

وی با انتقاد از وضعیت خودی و ناخودی حاکم بر اکران، ادامه داد: ما در آخرین دایره روابط قرار می‌گیریم که برای تصمیم‌گیران جذابیتی نداریم. ما به گونه‌ای توقیف موقت هستیم و هنوز نمی‌دانیم اکران را بعد از تاسوعا و عاشورا می‌توانیم ادامه دهیم یا خیر؟

کارگردان «مردی بدون سایه» اضافه کرد:  عدم آشنایی مدیران با فضای سینما و‌شرایط اکران و عدم همگونی صنف‌های مرتبط که هیچ تقاضا و همتی برای تغییر شرایط حاضر وجود ندارد از دلایل آشفتگی اکران است. فی الواقع مدیران فعلی از اوضاع آشفته اکران بی خبرند و مدیران خانه سینما هم همتی برای بهبود اوضاع ندارند!!

رئیسیان ادامه این وضعیت را تنها به سود کسانی دانست که در گود هستند و تصریح کرد: شرایط فعلی به نفع سینما نیست ولی کسی هم راضی به تغییر آن نمی‌شود!

این کارگردان صریح اللهجه تاکید کرد: من اهل مبارزه‌ام و آنقدر پافشاری می‌کنم تا به چیزی که می‌خواهم برسم. من برای اینکه فیلمم با شرایط خوب اکران شود، پافشاری می‌کنم و کوتاه نخواهم آمد.

او در پایان با تشکر از عوامل و بازیگران فیلمش گفت: به من گفته شد با این نحوه برخوردی که در اکران با شما شد، با وجود عواملی که در این فیلم حضور دارند، سر شما را بریدند ولی من می ایستم و باز مبارزه میکنم تا حق سینمای مستقل را بگیرم.