1

عبور رقم فروش «مغزها…» از ده میلیارد حکایت دارد از⇐کارآمدی آشکار شمارش اینترنتی آرای مردمی جشنواره+رد فرضیه پرریسک بودن سرمایه‌گذاری بر درامهای جذاب غیرکمدی

سینماروزان: عبور فروش درام رئالیستی “مغزها…”ی هومن سیدی از رقم 10میلیارد آن هم در اکران شلوغ پاییزی دو نتیجه محسوس پیش روی سینما و مدیرانش گذاشت.

نتیجه اول پایین بودن درصد خطای جمع آوری اینترنتی آرای مردمی جشنواره فجر است.

در جشنواره سی و ششم برای اولین بار روال دستی رأی گیری مردمی برچیده شد و رأی گیری اینترنتی جایگزین شد. در ادواری که رأی گیری دستی از کانال خانه سینما انجام میشد بعضا فیلمهایی پرمخاطب مانند “گشت2” از فهرست برگزیدگان حذف شده و آثاری مانند “آباجان”- که بعدتر شکست خوردگان اکران نوروزی شدند_ وارد فهرست برگزیدگان شدند!!

در جشنواره سی و ششم اما فیلم “مغزها…” برنده سیمرغ مردمی شد و حالا با اقبال مخاطبان به این فیلم غیرکمدی در اکران کارآمدی رأی گیری اینترنتی کاملا هویدا شده است.

نتیجه دوم فروش بالای “مغزها…” رد فرضیه تنبل پرور “سود در تولید کمدیست” میباشد.

در این سالها کم نبوده طرحهای سینمایی غیرکمدی جذابی که به بهانه همین فرضیه به تولید نرسیده اند. حالا با فروش بالای “مغزها…” سرمایه گذاران نباید بهانه نفروش بودن درامهای جذاب را داشته باشند و باید بیش از قبل به دنبال یافتن فیلمنامه های غیرکمدی ملموس و در عین حال پرتعلیق باشند.

البته که این آورده ای برای ارگانهایی مثل فارابی و مرکز گسترش هم هست که شکست محصولاتشان در اکران را به گردن غیرکمدی بودن نیندازند و یادشان باشد اگر از فیلمنامه های شسته رفته و باقوام حمایت کنند اتفاقا خواهند توانست نه تنها هزینه تولید را استحصال کنند بلکه به سودآوری هم برسند.