1

عباس نادران تهیه‌کننده “شادروان” روی آنتن زنده بیان کرد⇐از همان ابتدای جشنواره، اطلاعات زیادی از حجم بالای تخلفات در آرای مردمی بدست آوردیم!/خیلی‌ زود متوجه شدیم تعداد زیادی از مخاطبان، اصلا امکان رای دادن ندارند!!/علاوه بر ما صاحبان سه فیلم دیگر و ازجمله “دسته دختران” و “برف آخر” هم به آرای منتشرشده معترض بودند!/برخلاف ادعاها درباره سیستماتیک بودن رأی‌گیری مردمی، کاملا مشخص بود ثبت آرا توسط فرد خاص و بصورت غیرسیستماتیک انجام می‌شد!/یکی از مسئولان سمفا در پاسخ به اعتراضات گفت هر هواپیمایی سی درصد احتمال سقوط دارد!!!

سینماروزان: حذف سیمرغ مردمی تصمیم دبیر جشنواره و مسئولان سازمان سینمایی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های مطروحه بود و هرگز مطالبه ما حذف این جایزه نبود و بر اساس اسناد و مدارکی که داشتیم به دنبال احقاق حق فیلم “شادروان” و مخاطبان خود بودیم.

عباس نادران تهیه کننده فیلم “شادروان” در گفتگو با امیرعباس صباغ مجری و سردبیر برنامه “سینمامعیار” از رادیوگفتگو بیان مطلب فوق اعلام کرد: از همان روز اول جشنواره در سالن های مختلف اطلاعات زیادی از حجم بالای تخلفات بدست آوردیم و متوجه شدیم تعداد زیادی از مخاطبان فیلم اصلا امکان رای دادن ندارند!!

وی ادامه داد: این را برای اولین بار می گویم که در ایام جشنواره علاوه بر ما صاحبان سه فیلم “مردبازنده”، “دسته دختران” و “برف آخر” هم به آرای منتشر شده معترض بودند که ۴، ۵ جلسه با رئیس حراست سازمان سینمایی، مسئولان سمفا و رئیس سینما شهر برگزار کردیم که در نهایت آنها به این نتیجه رسیدند که تفکیک آرای مخدوش و سالم غیر ممکن است.

نادران گفت: حتی با یک محاسبه ساده ریاضی هم  به این نتایج اعلامی نمیرسیدیم و برخلاف اینکه عنوان می‌شد نظرسنجی کاملا سیستماتیک است، کاملا مشخص بود ثبت آرا توسط  افراد خاص و بصورت غیرسیستماتیک انجام می شود و به خاطر همه این موارد تصمیم به لغو این جایزه گرفتند.

تهیه کننده “شادروان” تاکید کرد: هر کسی که فکر می‌کند ما برای بازارگرمی و فضاسازی بحث تخلف رای گیری را مطرح کردیم، بیاید تا اسنادمان را نشان اش دهیم. قصد داشتیم تخلفات صورت گرفته را رسانه ای کنیم و این مطالبه کاملا بر حقی ست اما بعد از لغو اهدای این جایزه، دوستان سازمان سینمایی از ما خواهش کردند که دست نگه داریم و گفتند خودشان در حال بررسی موضوع هستند! و من همچنان خودم منتظر اعلام نظر آنها هستم ولی به نظرم خانه سینما به عنوان مهمترین نهاد صنفی اهالی سینما باید به این مساله ورود می‌کرد.

نادران با اشاره به دیالوگهایش با مسئولان سمفا گفت: یکی از مسئولان سمفا در پاسخ به اعتراضات من به تخلفات صورت گرفته گفت، یک هواپیما هم در زمان تیک آف ۳۰ درصد احتمال سقوط دارد!

نادران گفت: “شادروان” برای اکران نوروز حدود ۵ دقیقه کوتاه‌تر شده که بخشی از آن مشمول اصلاحات شورای پروانه نمایش است و بخش دیگر با همفکری من و حسین نمازی برای حفظ ریتم فیلم.

سینمامعیار با اجرا و سردبیری امیرعباس صباغ و تهیه کنندگی محمدجواد طالبی پنجشنبه ها از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۰ بصورت مستقیم از رادیو گفتگو پخش میشود.