1

شورای صنفی نمایش تصویب کرد⇐عدم صدور حواله اکران برای سینما فرهنگ تا اطلاع ثانوی/امتداد اکران «اکسیدان» تا سقف ۱۲ هفته/آغاز اکران «سارا و آیدا»، «زادبوم» و «فصل نرگس» از همین هفته

سینماروزان: در جلسه دوشنبه ۱۶ مردادماه شورای صنفی نمایش قرار بر این شد فیلم سینمایی «فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی از چهارشنبه ۱۸ مردادماه به جای فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله در گروه استقلال اکران شود.

همچنین فیلم «سارا و آیدا» به کارگردانی مازیار میری از این هفته به جای «زیر سقف دودی» پوران درخشنده در گروه سینمایی آزادی اکران می شود.

فیلم سینمایی «زادبوم» ابوالحسن داوودی نیز این چهارشنبه در گروه زندگی به جای فیلم «اکسیدان» حامد محمدی اکران می شود.

در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش زیر گروه سه فیلم «اکسیدان»، «رگ خواب» و «زیر سقف دودی» تا ۱۰ هفته فرصت نمایش را برای آنها فراهم کند و در این بین «اکسیدان» بخاطر تحریم حوزه هنری میتواند تا سقف 12 هفته به اکران خود ادامه دهد.

به جز این شورای صنفی نمایش مصوب کرد به دلیل اجرا نشدن مصوبه شورای صنفی نمایش مبنی بر ممنوعیت آثار هنروتجربه در سینما فرهنگ براساس نامه‌ای که شورای صنفی نمایش در تاریخ ۱۲ تیرماه به سینما فرهنگ ارایه کرده بود، تا اطلاع ثانوی حواله نمایش به این سینما تعلق نمی گیرد.