1

#شه‌سوار(حسین نمازی)؛ سرهم‌بندی؟!/ورژن معاصر #زودپز؟

سینماروزان/کیوان بهارلویی:

-مانیفست خرسواری بجای شه‌سواری و ماجرای شه‌سوار ی که خرسوار شد چقدر یادآور مانیفست گوسفند و شبان #مغزهاست…

-جغرافیای نامعلوم؟ در دوردست و دشت و کوه ولی لهجه، جردن!

-سوژه؟ جازنی پدر مُرده بعنوان کشته شده در جریان تصادف برای دریافت خسارت از بیمه! چقدر شبیه به سوژه کمدی #زودپز! آنجا در دهه شصت میگذرد و میخواهند پدرزن مرحوم را به‌عنوان شهید جا بزنند و تسهیلات بگیرند و اینجا داستان معاصر است و می‌خواهند پدر را تصادفی جا بزنند.

-این موتیف خر و خرسواری یادآور موتیف #آینه_شمعدون نیست که توقیف شد؟ البته آن فیلم توقیفی عکس‌هایش شکیل‌تر از قاب‌های این نبود؟

-آن ورود زن سانتی مانتال اعیونی‌نما به خرکده چقدر دمده است و راهبر کاشت برای کدام برداشت؟ همین که آدمهای از طبقات مختلف را یکجا جمع کنیم تا بگومگو کنند، درام ایجاد میشود؟

-مشکل؟ فکر می‌کند دیالوگ‌هایی که در شوخی تعارض طبقاتی ساخته می‌خنداند ولی نمیخنداند. کمدی؟ این نیست! تراژدی؟ نیست! چیست؟ تلاشی تازه از یک علاقمند به فیلمسازی که این بار هم جواب نداده ؟

-گیتی قاسمی با استایل نیسان آبی! عباس جمشیدی با استایل سیاه چاله! هادی کاظمی با لحن قهوه تلخ! در این میان گیتی قاسمی باز خودش سعی کرده موقعیت تبدیل عروسی به عزا را با درک شخصی به گونه ای مفرح ارائه کند ولی هادی کاظمی و عباس جمشیدی زیادی خسته شده اند از پروژه های مشابه‌.

+یک ساعت میگذرد تا تک و توک سکانس خنده دار می بینیم با دورهمی هادی کاظمی و گیتی قاسمی

+تیپ؟ خدمت یا عموخدمت با بازی هادی کاظمی

-پوستر های مایک تایسون در نماهای داخلی چه می‌گوید؟

-ساختمان قدیمی دستگاه قضایی چه سنخیتی دارد با روستای محل اتفاق؟

-پخش مدام قطعات دهه شصتی لس آنجلسی به سبک تیزرهایی که می‌دهند جم؟ انگار که میکس های لس آنجلسی دی جی تبا است…

-گره جدید با سوءاستفاده از جسد و جازنی صحنه تصادف روی کاغذ، خوب است ولی چندان جان ندارد برای افزایش جذابیت.

فیلم شه سوار
فیلم شه سوار

+سکانس طلایی همان جازنی است که با جازنی جسد پدر، کنار نمی‌آید که لابد پاسخ فارابی است به برادران لیلا؟؟پاسخ، کوبنده تر از این نبود برای برادران لیلا؟ این یکی که کلا طبقه حاشیه ای را مشتی خنگ و ابله نشان داده که حتی قدرت شنوایی اندک دختر ناشنوا را نیز باید یکی که تیپش را شبیه طبقه بالا کرده به آنها بفهماند!

-آن تصویر سمپاتیک از کارشناس بیمه و بیمه گذار! مثل آپاندیس نیست؟

-جرقه های اندک کمدی و سرهم بندی شده با کلی نماهای اضافی در میانه و منتهی الیه و جمع آوری با پیام اخلاقی و اندرز و موعظه و بعد رقص مردانه و…

-جوک؟ یارو دو فقره خر فروخت و عروسی گرفت ولی نکرد برای خودش، کت و شلواری، ژیله ای چیزی بخرد.