1

شفاف‌سازی مدیرکل نظارت بر عرضه سینما⇐حضور فیلم‌های هومن سیدی در جشنواره ونیز کاملا قانونی است!/برادران جلیلوند نسخه نهایی را نداده‌اند!/فیلم جعفر پناهی اصلا پروانه ساخت ندارد

سینماروزان: مدیرکل نظارت بر عرضه سینما، حضور دو فیلم ایرانی را در جشنواره ونیز بلامانع دانست، حضور یک فیلم را سیاسی‌بازی خواند و از عدم ارائه نسخه نهایی فیلم چهارم یاد کرد.

حضور دو فیلم ایرانی “جنگ جهانی سوم” و “بی رویا” به تهیه‌کنندگی هومن سیدی در بخش افقها و دو فیلم “شب داخلی دیوار” محصول برادران جلیلوند و “خرس نیست” ساخته جعفر پناهی در بخش مسابقه جشنواره ونیز۲۰۲۲ با واکنش مدیرکل نظارت بر عرضه سینما مواجه شد.

روح الله سهرابی بیان داشت: در بین فیلم های ایرانی حاضر در جشنواره ونیز دو «فیلم جنگ جهانی سوم» و «بی رویا» به تهیه کنندگی هومن سیدی، مشکلی برای حضور در جشنواره ها ندارند چرا که از چند ماه پیش درخواست خود را ثبت کرده و در تعامل با سازمان سینمایی و شورای پروانه نمایش پیش رفته اند.

سهرابی ادامه داد: فیلم “شب داخلی دیوار” ساخته برادران جلیلوند جهت اخذ پروانه نمایش دیرتر اقدام کرده و طبق اعلام تهیه کننده با توجه به آماده نبودن فیلم ، نسخه نهایی را ارائه نداده است!!

سهرابی بدون ذکر نام فیلم #خرس_نیست ساخته جعفر پناهی گفت: البته، فیلم دیگری که از ایران در جشنواره مذکور حضور دارد اساسا پروانه ساخت یا شناسنامه ای ندارد که بخواهم درباره آن اظهار نظر کنم و از شواهد پیداست بیشتر نمایش یک سیاسی بازی است تا حضور یک فیلم سینمایی.

اظهارات روح الله سهرابی درباره وضعیت مجوز نمایندگان ایرانی جشنواره ونیز۲۰۲۲
اظهارات روح الله سهرابی درباره وضعیت مجوز نمایندگان ایرانی جشنواره ونیز۲۰۲۲