1

شاهدی بر تأثر «نقی» و شرکا از سازمان ارزشی متمول⇐تهیه‌کننده سریال: «پایتخت۵» با «اوج» همسو بود!/ اگر «اوج» نبود «پایتخت۵» تولید نمی‌شد!

سینماروزان: از همان اولین روزهایی که خبر تولید فصل پنجم «پابتخت» با حمایت سازمان هنری-رسانه ای اوج منتشر شد شبهه‌های مرتبط با سفارشی بودن مضمون کار شکل گرفت؛ شبهه‌هایی که با اظهارات متناقض دست اندرکاران تولید مجموعه و به خصوص سیروس مقدم کارگردان و محسن تنابنده بازیگر و طراح داستان پررنگ شده بود؛ محسن تنابنده از سفارش قبول نکردن از اوج سخن گفته بود(اینجا را بخوانید) و سیروس مقدم از اینکه «پایتخت۵» اوج پسند است حرف زده بود.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان انتشار نخستین تیزرهای رسمی «پایتخت5» و ربط دادن داستان به ماجرای داعش مشخص کرده که سازمان هنری-رسانه ای اوج بعد از صرف بودجه ای قابل توجه برای حاتمی کیا و تولید «به وقت شام»، در «پایتخت5» هم توجهش را صرف ماجرای داعش نموده است.

الهام غفوری تهیه کننده «پایتخت5» و همسر سیروس مقدم کارگردان سریال در گفتگو با «جوان» به صراحت بر تأثیرگذاری این سازمان ارزشی در تولید صحه گذاشته است. غفوری بیان داشت: به لحاظ امكانات سخت افزاري و نرم افزاري، اگر مؤسسه اوج ما را حمايت نمي‌كرد، شايد امسال، مردم «پايتخت5» را نمي‌ديدند.

این تهیه کننده درباره اینکه آیا در آینده باز هم از چنین ارگانهایی حمایت خواهند گرفت گفت: اگر سوژه و قصه پايتخت بعدي، در راستاي اهداف فرهنگي يك ارگان يا مؤسسه يا شركت باشد، اين همكاري مي‌تواند شكل بگيرد. در غير اين‌صورت به ضد خود عمل مي‌كند. «پايتخت5» براساس ضرورت فيلمنامه مباحثي را مطرح مي‌كرد كه با اهداف فرهنگي و هنري مؤسسه اوج همسو مي‌نمود.