1

سیروس مقدم: عزیزان طلبه و روحانی سراغ “پایتخت” را می‌گیرند/ “پایتخت ٤” بدون حضور اسپانسر و با حمایت سازمان تولید میشود

سینماژورنال: سیروس مقدم این روزها هم سریال “میکائیل” را روی آنتن دارد و هم درگیر تولید فصل چهارم “پایتخت” است.

به گزارش سینماژورنال این کارگردان پرکار تلویزیون که اغلب کوشیده ژانرهای مختلف از پلیسی تا کمدی و ملودرام را تجربه کند در تازه ترین گفتگویش درباره مخاطبان فراگیر سریال “پایتخت” سخن گفته است.

جالب اینجاست که مقدم، روحانیون و مسئولان کشوری را از جمله طیفهایی دانسته است که پیگیر تولید “پایتخت” اند.

عزیران طلبه و روحانی سراغ “پایتخت” را میگیرند

سیروس مقدم درباره طیف مخاطبان این سریال به بهناز شیربانی در “شرق” می گوید: مردمان زیادی -چه داخل و چه خارج از کشور- ما را به ساختن “پایتخت٤” ترغیب کردند. به گزارش سینماژورنال مقدم در توصیف این مردمان می گوید: ارگان‌های مختلف، عزیزان طلبه و روحانی، مسئولان و مردم کوچه و بازار سراغ “پایتخت” را می‌گیرند.

وی ادامه می دهد: گویی خانواده “پایتخت” جزئی از خانواده آنها شده است؛ بنابراین باوجود اینکه ساخت “پایتخت” امری بسیار سخت و دشوار است. دعوت مردم را لبیک گفتیم و “پایتخت٤” را می‌سازیم.
“پایتخت” سریالی پرهزینه است

سیروس مقدم درباره بودجه موردنیاز برای تولید این سریال هم بیان می دارد: “پایتخت” سریالی پرهزینه است و تولید سختی دارد؛ جابه‌جایی‌های مکرر جمع‌کردن کل تیم ثابت جلو دوربین، سفرهای بین‌شهری و… اما با همه سختی‌ها و هزینه‌ها، برآورد مالی آن تقریبا نزدیک به همه سریال‌هایی است که در یک آپارتمان و با تعداد محدودی بازیگر و به شکل پلاتویی اجرا می‌شود.

برنامه‌ریزی دقیق کمک میکند “پایتخت” در زمان مقرر تولید شود

وی می افزاید: برنامه‌ریزی دقیق و محاسبات درست تهیه‌کننده و همکاری دلسوزانه تیم تولید، کمک می‌کند تا “پایتخت” طبق بودجه پیش‌بینی‌شده و در زمان معینی تولید و پخش شود.

اسپانسر برای کمک به سازمان است

به گزارش سینماژورنال مقدم درباره حضور اسپانسرهای برای تولید این سریال بیان می دارد: اسپانسری هم اگر وجود دارد، صرفا برای کمک به سازمان است تا بتواند بودجه سریال را تأمین و برای گروه، فقط آرامش‌خاطر تولید را فراهم کند.

“پایتخت ٤” بدون حضور اسپانسر و با حمایت سازمان تولید میشود
این کارگردان خاطرنشان می سازد: “پایتخت ٤” تا زمان حال، بدون حضور اسپانسر و فقط به همت تهیه‌کننده و حمایت سازمان، بخش‌های خارج از کشورش گرفته شده است.