1

#سعید_خانی مدیر موسسه پخش خانه‌فیلم مطرح کرد: بخش عمده فیلم‌های تولیدی، ارگانی هستند و با حمایت ارگانهای دولتی و شبه‌دولتی ساخته میشوند!/ تعداد تولیدات بخش خصوصی به میزان انگشتان یک دست هم نیست!/وقتی کف هزینه تولید به ۱۲میلیارد رسیده معلوم است که بخش خصوصی نمی‌تواند وارد تولید شود!/بهتر است بودجه‌های ارگانی را به جای تولید به سمت رونق اکران ببرند!/از حجم تولیدات ارگانی بی‌مخاطب کم کنند و به فکر احیای اکران باشند

سینماروزان/امیرعباس صباغ: اکران امسال خوب شروع شد و حتی با چیدمان فیلم‌های متنوع، محرم و صفر خوبی در اکران داشتیم ولی نآارامی های اجتماعی، گیشه ها را گرفتار کرد.

سعید خانی مدیر موسسه خانه فیلم با بیان مطلب فوق در برنامه سینمامعیار رادیوگفتگو اظهار کرد: خیلی از فیلم‌های توقیفی را می‌توان رفع توقیف کرد تا اکران جان بگیرد. بخش خصوصی نگرانی هایی دارد بابت اکران آثار خود در این شرایط و باید ضمانت هایی به صاحبان آثار داده شود تا راضی گردند به اکران. البته شاید حتی رفع توقیف فیلم هم مشکل اکران را به طور کامل حل نکند چون ممکن است مخاطبان به خاطر شرایط اجتماعی خرده بگیرند بر صاحبان آثار بابت اکران در اوضاع فعلی.

تهیه‌کننده لونه زنبور و دوزیست گفت: متاسفانه صنوف هم نتوانستند در مقوله ای ساده مثل اکران فوتبال به تعامل برسند چون سینماداران فقط به فکر خودشان هستند و حتی پورسانت پخش و حق صاحبان آثار را هم به موقع نمی‌دهند و خودم #دوزیست را روی پرده دارم که فقط سی درصد حق السهم من پرداخته شده است.

وی افزود: بخش عمده فیلم‌های تولیدی، ارگانی هستند و با حمایت ارگانهای دولتی و شبه دولتی ساخته میشوند و تعداد تولیدات بخش خصوصی به میزان انگشتان یک دست هم نیست و با این وضع، سال بعد اکران بهتری نخواهیم داشت.

خانی متذکر شد: الان  کف هزینه تولید حدود ۱۲ میلیارد برای ۴۵ جلسه فیلمبرداری است و معلوم است که بخش خصوصی نمی‌تواند در شرایط رکود گیشه چنین هزینه ای کند چون امکان بازگشت سرمایه خیلی مبهم است.

این پخش‌کننده درباره پیشنهادش برای بهبود گیشه ها گفت: چاره کار آن است‌ که‌ این همه بودجه تولید را کم کرده و به سمت کمک به اکران بروند یعنی بخشی از حمایت ها را به سمت پخش و اکران ببرند. می‌شود با برنامه ریزی بهتر کاری کرد که برای سال آینده، لااقل از حجم تولیدات بی مخاطب و کم مخاطب ارگانی کم کرده و هزینه ها را صرف احیای اکران و گیشه سینماها کنند.

سعید خانی: به جای تولیدات ارگانی بی مخاطب به فکر احیای اکران باشند
سعید خانی: به جای تولیدات ارگانی بی مخاطب به فکر احیای اکران باشند