1

#سعید_خانی مدیر موسسه پخش #خانه‌فیلم بیان کرد⇐ اتفاقات اخیر موجب رکود مجدد سینماها شده!/بعید است فیلم‌های جدید، سرمایه خود را برگردانند!/نمایش جام جهانی در سینماها فقط به نفع سینماداران است!/با رکود حاکم بر گیشه‌ها به هیچ وجه نمی‌توان به آینده خوش بین بود!/وقت آن است که سازمان در همفکری با صنوف به دنبال راه چاره باشد!

سینماروزان/محمد شاکری: با اتفاقات اخیر و قطع شبکه های اجتماعی و اختلالات اینترنت، مجددا شاهد افت فروش فیلمها هستیم و در این شرایط مانند دوران کرونا، سازمان سینمایی باید به دنبال راهکاری باشد تا صاحبان آثار راضی به اکران آثار خود شوند.

#سعید_خانی مدیر موسسه پخش خانه‌فیلم با بیان مطلب فوق به روزنامه شرق گفت: پیشتر قرار بود برای مهرماه فیلم‌هایی مثل ملاقات خصوصی یا جوجه تیغی اکران شوند ولی با ماجراهای اخیر معلوم نیست این اتفاق بیفتد چون با اکران در شرایط فعلی بعید است این آثار بتوانند سرمایه خود را برگردانند.

خانی ادامه داد: به غیر از تحولات اخیر به زودی جام جهانی را هم در پیش داریم که خودش می تواند سهم سینما را از سبد تفریحات خانواده ها کم کند. البته نمایش جام جهانی در سینماها هم فقط به نفع سینمادار است و نفع چندانی برای صاحبان آثار ندارد. چند سال پیش هم که شورای صنفی نمایش،مقرر کرده بود سهم صاحبان آثار از پخش جام جهانی پرداخت شود هیچ سهمی به صاحبان فیلمها پرداخت نشد. دیدن فوتبال در سینما ضررهایی را برای سینماداران هم دارد و فی المثل بعد از جام جهانی باید صندلی‌های خود را عوض کنند. سینما شامل سه گانه تولید و توزیع و نمایش است و به هر کدام از اضلاع که خسارت وارد شود، کلیت سینما آسیب خواهد دید.

تهیه‌کننده فیلمهای دوزیست و لونه زنبور تاکید کرد: الان وقت همدلی سازمان سینمایی با اهالی سینماست. روسای سینما هرچه زودتر باید با روسای صنوف جلساتی برگزار کرده و از طریق همفکری به دنبال کمک به بدنه سینما باشند چون با رکود حاکم بر گیشه‌ها به هیچ وجه نمی‌توان به آینده خوش بین بود.

روایت سعید خانی از رکود مجدد سینماها
روایت سعید خانی از رکود مجدد سینماها