1

سعید خانی مدیر پخش #خانه‌فیلم مطرح کرد: تصورمان این بود که تلویزیون از #غریب حمایت می‌کند و نیازی به تبلیغات ماهواره‌ای نیست!/زمان زیادی طول کشید که بتوانیم برای #غریب تیزر تلویزیونی داشته باشیم/زمانی تیزرهای فیلم تأیید شد که نزدیک به ده روز از اکران گذشته بود!/شهرداری برای اطلاع‌رسانی درباره اکران #غریب هنوز پای کار نیامده!/هم کمدی های #فسیل و #بخارست و هم #ملاقات_خصوصی و #غریب باعث طراوتِ اکران رمضان شدند/اکران #غریب در عیدفطر ادامه خواهد داشت/ ملودرام #عامه‌پسند و کمدی #قیف -با بازی عطاران- را آماده اکران داریم!

سینماروزان/زهرا منصوری: تصور شخص من این بود که فیلم #غریب از طرف تلویزیون حمایت می‌شود و دیگر نیازی به تبلیغات ماهواره‌ای ندارد! تصورم این بود که صداوسیما و شهرداری پای کار می‌آیند و در حد انفجار درباره شروع اکران فیلم اطلاع‌رسانی می‌کنند! اما این فرآیند طولانی شد، یکی اصلاً پای کار نیامد و دیگری هم دیگر همراه شد.

سعید خانی مدیر موسسه پخش #خانه‌فیلم با بیان مطلب فوق به خبرگزاری مهر گفت: درباره فیلم‌های دفاع‌مقدسی مشکل اصلی نبود هماهنگی میان ارگان‌های فرهنگی متولی حمایت است که بروکراسی پیچیده‌ای دارند. برای همین فیلم «غریب» زمان زیادی طول کشید که ما بتوانیم برای آن تیزر تلویزیونی داشته باشیم. زمانی تیزرهای فیلم تأیید شد که نزدیک به ۱۰ روز از آغاز اکران گذشته بود!

وی ادامه داد: منطق درست برای تبلیغ یک محصول فرهنگی این است که قبل از عرضه درباره آن اطلاع‌رسانی شود. سازمان زیباسازی شهرداری هنوز برای اطلاع‌رسانی درباره اکران «غریب» پای کار نیامده است!! برای یک فیلم اجتماعی و یا یک فیلم کمدی می‌توانیم از طریق‌های دیگری تبلیغات را انجام دهیم اما در مواردی مانند فیلم «غریب» واقعاً شهرداری و تلویزیون باید پای کار بیایند.

این پخش‌کننده گفت: مدیران فرهنگی ما باید این درک و دریافت را داشته باشند که یک محصول فرهنگی، زمان اندکی برای عرضه دارند و اگر زمان آن بگذرد، هزار بیلبورد هم بزنیم دیگر کارایی ندارد و نوشدارو بعد از مرگ سهراب است.

خانی گفت: معتقدم اکران #غریب نسبتا خوب بود و از بعد از عید فطر، فیلم با استقبال بهتری هم مواجه می‌شود. در نوروز رمضانی امسال هم فیلم‌هایی کمدی مثل فسیل و بخارست و هم فیلمهایی مانند ملاقات خصوصی و بخارست توانستند باعث طراوت اکران شوند.

سعید خانی درباره فیلم‌های دیگری که برای اکران آماده دارد اظهار داشت: : «سه‌کام حبس» در عیدفطر روی پرده می‌رود. فیلم‌های «عامه‌پسند»، «قیف»-با بازی عطاران-، «ابر بارانش گرفته» و چند فیلم دیگر را نیز آماده اکران داریم که به تدریج روی پرده خواهند رفت.

چرایی کم لطفی صداوسیما و شهرداری نسبت به غریب
چرایی کم لطفی صداوسیما و شهرداری نسبت به غریب