1

رونق سینمای آنلاین به سبک فیلم‌نت

سینماروزان/کیوان بهارلویی: بخش سینما آنلاین پلتفرم فیلم‌نت در ماه‌های اخیر رونق جالبی پیدا کرده و عناوین قابل توجهی را عرضه کرده است.

این روزها پلتفرم فیلم‌نت میزبان نمایش 2 فیلم از محصولات روز سینمای ایران به صورت اکران آنلاین است و در همین هفته، سومین اثر از این دست نیز به انتشار خواهد رسید.

«عروسی مردم» ساخته مجید توکلی و «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور 2 فیلمی‌اند که در بخش «سینما آنلاین» این پلتفرم، هم‌اکنون به صورت آنلاین اکران می‌شوند.

«عروسی مردم» فیلمی کمدی درام است که ماجراجویی دو جوان را در مراسم‌های عروسی که به آن دعوت نیستند، روایت می‌کند. این فیلم که از حضور چهره‌هایی چون شکیب شجره، نازنین بیاتی، احترام برومند و زهرا داوودنژاد به عنوان بازیگر بهره می‌برد، در نمایش روی پرده سینما با حدود 8 میلیارد و 700 میلیون تومان فروش، رتبه یازدهم جدول فروش 1402 سینمای ایران را به دست آورد.

پیش از این اثر اما «سه کام حبس» نمایش داده شد که در گونه درام اجتماعی، قصه زوجی را با دردسرهای پنهان‌کاری و واقعیت‌های تلخ زندگی دنبال می‌کند. این فیلم که با نقش‌آفرینی پریناز ایزدیار، محسن تنابنده و سمیرا حسن‌پور تماشایی شده، تاکنون با گیشه حدود 19 میلیارد و 700 میلیون تومانی، به عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سال 1402 سینمای ایران شناخته می‌شود.

در این هفته تریلر سیاسی «مصلحت» اثر حسین دارابی هم اکران آنلاین شده و سبد بخش «سینما آنلاین» پلتفرم فیلم‌نت را پربارتر خواهد کرد. این فیلم پرسروصدا که بعد از 3 سال توقیف به نمایش درآمد، با بازی وحید رهبانی، امیر نوروزی، مهدی حسینی‌نیا و فرهاد قائمیان، داستانی را در دهه 60 خورشیدی روایت می‌کند؛ جایی که یک بازپرس قوه قضاییه، پرونده عجیبی را از یک قتل کشف می‌کند که به نظر می‌رسد قرار است از راه‌های غیرمعمول مختومه شود، اما درمی‌یابد خودش آن را امضا کرده است! «مصلحت» که در سینما با استقبال مواجه شد، با گیشه حدود 7 میلیارد و 400 میلیون تومانی از سوی تماشاگران بدرقه شد.

جالب آن که هر سه این آثار از جمله محصولات اکران‌شده روی پرده سینما در سال 1402 به شمار می‌روند که در سریع‌ترین زمان ممکن به اکران آنلاین رسیده‌اند. این در حالی است که به طور معمول، پلتفرم‌ها فیلم‌های سینمایی را بعد از گذشت مدت زمان قابل توجهی از عرضه عمومی در سینما (گاه تا حدود یک سال) برای اکران آنلاین به نمایش می‌گذارند. این فاصله درباره «مصلحت» به حدود 5 ماه کاهش یافته است.

هر سه این فیلم‌ها از آثار مورد توجه سینماروها در زمان نمایش روی پرده بودند.

گفته می‌شود در پلتفرم فیلم‌نت برای ماه‌های باقی‌مانده از سال 1402، قرارداد اکران آنلاین فیلم‌های مهم دیگری منعقد شده که بنا بر برنامه‌ریزی، به تدریج به نمایش درمی‌آیند.

بخش «سینما آنلاین» این پلتفرم برای اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی با استفاده از بلیت‌فروشی طراحی شده و هم‌اکنون بهای بلیت آن 60 هزار تومان تعیین شده است. پیشتر نیز آثاری چون «بانک‌زده‌ها» و «طلاخون» در این پلتفرم به اکران آنلاین درآمده‌اند.