1

روایت کمال تبریزی از مرغی که حامد بهداد سرپرستی اش را برعهده گرفت!!!

سینماروزان: کمال تبریزی از جمله افرادی که بعد از تسخیر لانه جاسوسی وارد سفارت شد ولی هنوز فیلمی درباره تندرویهای آن زمان نساخته با فیلمی به نام “مارموز” درباره تندروان دهه هفتاد(!!؟) روی پرده است.

“مارموز”  که به هنگام تولید “خودسر” نام داشت و پرسشهایی درباره گرته برداریش از فیلمنامه “خانم اصلاح طلب آقای اصولگرا”ی صالح دلدم شکل گرفت در کنار “قدرت صمدی” شخصیت اصلی خود یک مرغ پرسروصدا را نیز به خدمت گرفته است.

کمال تبریزی در چرایی حضور یک مرغ در فیلم به “شرق” گفت: مخاطب با دیدن این فیلم حتی کمی رنجیده‌خاطر شود؛ چراکه خودش نقد می‌شود. بنابراین فکر کردم که یک نقطه امید برای مخاطب به‌جا بگذاریم. مرغی که در ابتدا می‌بینیم برایم نقطه‌ای بود که اشاره می‌کرد با همه اینها حیات و زندگی وجود دارد.

تبریزی ادامه داد: اطلاع داشتم کسانی که دچار نوعی افسردگی می‌شوند و به روان‌پزشک مراجعه می‌کنند یکی از توصیه‌های مهم روان‌پزشک به آنها این است که از حیوانی در خانه نگهداری کنید. فکر کردم این مرغ می‌تواند این نقش را بازی کند.

این کارگردان افزود: در این آشفته‌بازار مرغی وجود دارد که خیلی به‌اصطلاح تودل‌برو و زیباست، از ابتدا و قبل از فیلم‌برداری هم تأکید کردم که یک مرغ معمولی نمی‌خواهم؛ مرغی مدنظرم بود که توجه آدم‌ها را جلب کند و این‌قدر این مرغ خوب بود و به‌نوعی بازیگر خوبی بود که همه گروه دوستش داشتند و در آخر فیلم‌برداری هم حامد بهداد سرپرستی‌اش را قبول کرد.