1

روایت تازه نادر طالب زاده از دیدار با مصطفی عقاد خالق “محمد رسول الله”/از ماجرای ساخت فیلم امام تا پیشنهاد بی‌شرمانه قذافی و…

سینماروزان/هاتف مظفری: نادر طالب زاده همزمان با عید مبعث به شرح دیدار خود با مصطفی عقاد خالق فیلم جاودانه “محمد رسول الله(ص)” پرداخت.

به گزارش سینماروزان نادر طالب زاده با اشاره به دیدار با عقاد در حوزه هنری بیان داشت: بنا بود مصطفی عقاد، فیلم صلاح الدین ایوبی را بسازد. نمی دانم چرا دنبال صلاح الدین ایوبی بود؟ شاید به خاطر نقش او در جنگهای صلیبی ولی درنهایت القاعده، عقاد را ترور کرد و نتوانست این فیلم را بسازد.

طالب زاده با تاکید به پیشنهاد خودخواهانه قذافی ادامه داد: عقاد ابایی نداشت از اینکه بگوید فیلم تجاری مثل “هالووین” می‌سازد برای کسب درآمد. با اینکه قذافی به دنبال این بود که عقاد فیلم زندگی خودش را بسازد و پول خوبی هم می‌داد ولی عقاد زیربار نرفت.

طالب‌زاده گفت: عقاد به حوزه هنری آمد و فیلم تشییع امام خمینی(ره) را دید و گفت اگر این را دیده بودم حتما انتهای فیلم عمر مختار عوض می‌شد! اینکه عقاد بنا بود فیلمی درباره امام خمینی(ره) بسازد را من در جریانش نیستم…

نادر طالب زاده افزود: عقاد به من پیشنهاد داد فیلمی درباره جنگجویان چچنی بسازم و حتی گفت خودم فیلمنامه را برایت می نویسم ولی ترور شد و کار ناتمام ماند.

طالب زاده درباره خصوصیات عقاد گفت: عقاد برخلاف برخی مدعیان، بسیار متواضع بود و اصلا بغض و کبر نداشت و اساسا همین تواضع عقاد بود که باعث شد امثال موریس ژار و آنتونی کوئین با او کار کنند.

نادر طالب زاده+مصطفی عقاد+آنتونی کویین
نادر طالب زاده+مصطفی عقاد+آنتونی کویین