1

روایت بازیگر #رستاخیز از همکاری با آنتونی کویین!

سینماروزان/امیر خانزاده: در سال ۵۶ در مهمانسرای شاه‌عباسی در آمادگاه در رستوران شوهرخواهرم کار می‌کردم که دستیار آنتونی کوئین به مهمانسرا آمد تا غذا بخورد و وقتی مرا که در آن زمان تئاتر بازی می‌کردم و موهای بلندی هم داشتم دید، از من خواست تا در فیلم #کاروانها بازی کنم. البته قبلش برای نخستین بار آنتونی کوئین را که در حال دوچرخه‌سواری در چهار باغ اصفهان بود، دیدم و فکر نمی‌کردم به ایران آمده باشد.

#بابک_والی بازیگر باسابقه به بیان مطلب فوق به خبرگزاری ایرنا گفت: ساعت ۶ صبح چند روز بعد از طرف گروه تولید #کاروانها دنبالم آمدند و به سمت بیابان‌ها راه افتادیم. در ابتدا گمان می‌کردم ساواکی‌ها مرا به بهانه بازی با خود به بیابان آورده‌اند که ببینند فعالیت سیاسی دارم یا نه ولی وقتی وارد یک آبادی شدیم و برای گریم و تست لباس رفتم تازه فهمیدم که بناست بازی کنم.

این بازیگر که  گفت: در حضور آنتونی کوئین قراردادی در محل لوکیشن و برای روزی هزار تومان دستمزد نوشته شد و در مجموع برای بازی در فیلم ۶ هزار تومان(معادل ۶۰۰ دلار آن زمان/روزی ۱۰۰ دلار) دستمزد گرفتم که در آن زمان پول بسیار زیادی بود!!

بابک والی سالها بعد از همکاری با آنتونی کویین-بازیگر نقش حمزه فیلم محمد رسول الله(ص) مصطفی عقاد- در فیلم ایرانی محمد ساخته مجید مجیدی هم بازی کرد.

والی درباره همکاری با این فیلم بیان داشت: به خانه تئاتر آمدند و تست می‌گرفتند و من هم تست دادم. نامم را نوشتند و سه ماه بعد هم برای آخرین تست رفتم. دو سال و نیم بعد در محمد رسول الله حضور داشتم و بازی کردم. در این فیلم هم به مدت ۶ روز و با روزی یک میلیون تومان یعنی جمعا شش میلیون تومان(معادل ۳۰۰۰دلار/روزی ۵۰۰ دلار) دستمزد بازی کردم.

بابک والی که سابقه بازی در سربداران، رستاخیز و جابر بن حیان را دارد درباره سوابق بازیگری خود اظهار داشت: نخستین کار سینمایی من در اصفهان و بازی در فیلم کاروانها بود که البته قرار بود در افغانستان ساخته شود اما به دلیل انقلابی که در این کشور رخ داد، در ایران و در خوراسگان اصفهان فیلمبرداری شد ولی قبل و بعد از آن کار تئاتر کرده‌‌‌ام و درمجموع هفت هزار بار حضور در صحنه‌های تئاتری را تجربه نمودم. همه می‌گویند که سینما مادر همه هنرهاست اما باید گفت که تئاتر زیربنای سینماست. فردی که می‌خواهد بازی کند باید حضور در صحنه‌های تئاتر را تجربه کند!

روایت بابک والی از همکاری با آنتونی کوئین در فیلم کاروانها
روایت بابک والی از همکاری با آنتونی کوئین در فیلم کاروانها