1

رقابت مجیدی و حاتمی‌کیا با عطاران، پژمان جمشیدی و جواد عزتی در نوروز ۹۷؟؟⇐تکمیل تدریجی پازل اکران نوروز۹۷ با «پشت ابرها»، «هزارپا»، «خرگیوش»، «لونه زنبور»، «…خانم یایا»، «فراری» و «بدون تاریخ…»؟

سینماروزان: در حالی که پیش از این شنیده هایی طرح شده بود مبنی بر اکران فیلمهای «هزارپا»ی ابوالحسن داوودی و «لونه زنبور»برزو نیک نژاد و «خرگیوش»مانی باغبانی در نورو97 حالا مشخص شده آخرین فیلم مجید مجیدی با نام «پشت ابرها» هم در برنامه نوروز97 گروه کورش جای گرفته است.

به گزارش سینماروزان «پشت ابرها» که پخش‌اش را نورتابان وابسته به بنیاد مستضعفان برعهده دارد کاملا در هندوستان و با بازیگران هندی ساخته شده است و رقابت آن با «هزارپا»یی که زوج رضا عطاران -جواد عزتی را دارد و پخش‌اش با فیلمیران است و «لونه زنبور»ی که محسن کیایی-پژمان جمشیدی بازیگران اصلی آن هستند و پخش آن را نسیم صبا برعهده دارد جالب به نظر می‌رسد.

کمدی «خرگیوش»مانی باغبانی که پربازیگر است و از جواد عزتی تا سیامک انصاری و بابک حمیدیان را دارد از دیگر گزینه های اکران نوروز97 به شمار می رود. پخش این کمدی مفرح مرتبط با موسیقی لس‌آنجلسی(!) را رسانه فیلمسازان برعهده دارد.

«ما شما را دوست داریم خانم یایا!»عبدالرضا کاهانی که با تبدیل پروانه از ویدیویی به سینمایی در انتظار اکران است هم می‌توان گزینه اکران نوروزی با پخش سبحان‌گستر یا بلیت‌فیلم باشد.

فیلم اخیر ابراهیم حاتمی کیا «به وقت شام» از محصولات ارگانی این سالهای سینمای ایران نیز به مانند ساخته های این سالهایش و از جمله «چ» و «بادیگارد» از جمله گزینه های اکران نوروزی با پخش فیلمیران است.

به جز اینها دو ملودرام «فراری»علیرضا داوودنژاد با پخش هدایت فیلم و «بدون تاریخ بدون امضاء»وحید جلیلوند با پخش فیلمیران که هر دو بیش از یک سال است پشت خط اکرانند، از دیگر گزینه هایی هستند که احتمال اکران نوروزی‌شان وجود دارد.

البته «بدون تاریخ…» پیشتر بنا بود بعد از فیلم «ثبت با سند برابر است» در گروه ماندانا اکران شود اما این «سد معبر» بود که از ششم دی ماه بعد از «ثبت…» در گروه ماندانا روی پرده رفت و از آنجا که مطابق آیین نامه شورای اکران، «بدون تاریخ…» زودتر از شش ماه بعدش-که می‌شود ابتدای تابستان آینده- نمی‌تواند روی پرده برود برای همین اکران نوروزی آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

اینها همه اما گزینه‌های محتمل است و باید منتظر ماند و دید آیین نامه تازه اکران چگونه نوشته خواهد شد و گروه‌بندی‌های آن چطور صورت خواهد پذیرفت و در نهایت کدام فیلمها گزینه نهایی اکران نوروزی خواهند بود؟