1

رقابت “قهرمان” با “گشت۳” در اکران پاییز!

سینماروزان/کیوان بهارلویی: با پشت سر گذاشتن محرم و صفر، فيلم‌هايي تازه وارد اکران سینماها خواهند شد.

به گزارش سینماروزان ازجمله مهمترین گزینه‌ها برای اکران پاییزی دو فیلم “قهرمان” و “گشت۳” هستند.

“قهرمان” را اصغر فرهادی ساخته که با پخش خانه‌فیلم به مدیریت سعید خانی روی پرده خواهد رفت. امیر جدیدی بازیگر اصلی فیلم فرهادی است و محسن تنابنده(در نقش یک نزول‌خور)، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و سحر گلدوست دیگر بازیگران فیلمند.

“گشت۳” سومین قسمت از کمدی “گشت ارشاد” است که سعید سهیلی آن را ساخته و با پخش شایسته‌فیلم به مدیریت محمد شایسته اکران خواهد شد.
در قسمت سوم “گشت ارشاد” برخلاف دو قسمت قبل، حمید فرخ‌نژاد حضور ندارد و امیر جعفری با گریمی مشابه، جاي او را گرفته. ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهنام بانی، ریحانه پارسا، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی فرد، با معرفی علیرضا خواجه نیا دیگر بازیگران فیلمند.

رقابت قهرمان با گشت۳ !
رقابت قهرمان با گشت۳ !

اینکه دو فیلم به‌ظاهر متفاوت یکی موسوم به جشنواره‌ای و دیگری کاملا تجاری همزمان با هم روی پرده بروند، اتفاقی تازه در سینمای ایران نیست.

در سالهای اخیر هم اکران همزمان “اخراجیها۳”ده‌نمکی و “جدایی‌‌‌…”فرهادی را شاهد بوده‌ایم، هم اکران همزمان “اخراجیها۲”ده‌نمکی-“وقتی همه خوابیم”بیضایی را و هم اکران همزمان “رحمان ۱۴۰۰”منوچهر هادی_”به وقت شام ” ابراهیم حاتمی‌کیا و هم اکران همزمان “چ‌”حاتمی‌کیا-“طبقه حساس”کمال تبریزی و…

آنچه ماحصل چنین اکران‌هایی است رونق کلی گیشه سینماها و کمک به فروش هر دو فیلم ظاهرا متضادی است که همزمان با یکدیگر، اکران شده‌اند. به نظر می‌رسد با اکران همزمان “قهرمان”-“گشت۳” نیز شرایطی مساعد برای فروش هر دو فیلم و درنهایت بهبود اوضاع سینماها فراهم می‌شود.