1

ردّ پیشنهاد به‌خاطر نوه‌جان؟؟!/مهوش افشارپناه: ترجیح می‌دهم در خانه خودم چای بریزم تا جلوی دوربین!

سینماروزان/زهرا منصوری: پیشنهاداتی برای بازی داشتم که برخی از آن‌ها در شهرستان بود و به دلیل شرایط شخصی خودم نمی‌خواستم آن‌ها را بپذیرم و باقی پیشنهادها هم از جنسی بود که من دوست نداشتم.

مهوش افشارپناه بازیگر باسابقه با بیان مطلب فوق به خبرگزاری مهر گفت: شاید برخی از همکاران من کار در پروژه‌های شهرستانی را بپذیرند و خودم هم پیش‌تر خیلی کار در لوکیشن‌های شهرستان‌ها داشته‌ام اما در حال حاضر شرایطم به‌گونه‌ای است که امکان حضور طولانی‌مدت در یک شهرستان برای کار کردن را ندارم. نه خودم توانش را دارم نه شرایط زندگی شخصی‌ام این امکان را به من می‌دهد. بالاخره ما هم در زندگی مسئولیت‌هایی داریم. حداقلش این است که دلم برای نوه عزیزم تنگ می‌شود. نوه‌ام الان و حین همین مصاحبه در کنار من است.

بازیگر #لنگرگاه و #بخاطر_هانیه ادامه داد: شاید یکی از دلایل حضور کم‌رنگ‌ترم در سینما این بود که به‌خصوص از دهه ۸۰ به بعد فیلم‌ها فضایی جوانانه پیدا کردند و دیگر نقش‌هایی متناسب با سن و سال ما در فیلم‌ها نبود. در برخی فیلم‌هایی هم که نقش‌هایی با این سن و سال وجود داشت، غالباً شخصیت‌هایی به‌دردنخور بود! اگر قرار بود در یک فیلم فقط چای بیاورم و هر از گاهی بچه‌ام را صدا بزنم، ترجیح می‌دهم در خانه خودم این کار را بکنم که بابتش از من تشکر هم می‌کنند!

وی افزود: در سینمای ایران کافی است در یک نقش موفق عمل کنی تا همه همان انتظار را از تو داشته باشند و با خودشان بگویند این خود جنس است! من دو تجربه موفق در نقش زن جنوبی داشتم و از آن به بعد همه برای کاراکترهای جنوبی، قبل از هر چیز اسم افشارپناه به ذهن‌شان می‌آمد! فکر می‌کردند من جنوبی هستم. یک بار به یکی از کارگردان‌ها گفتم، وقتی من به‌عنوان یک آذری که زبانم ترک است، توانستم آن نقش جنوبی را به بهترین شکل ایفا کنم و بابت آن کاندیدای سیمرغ بازیگری هم شده‌ام، این یعنی من توانایی‌اش را دارم که نقش‌های دیگری را هم ایفا کنم، چرا همه از من همان نقش جنوبی را می‌خواهید!؟

این بازیگر تأکید کرد: اگر نقش خوبی در سینما پیشنهاد شده باشد حتماً پذیرفته‌ام کمااینکه تا همین امروز هم تجربه‌های خوبی در سینما داشته‌ام برای دو فیلمی هم که در جشنواره فیلم فجر داشتم حتی کاندیدای بهترین بازیگر زن شدم. در عین حال اگر پیشنهادی که می‌شود مناسب نباشد آن را نمی‌پذیرم. مدت زیادی است که از سینمای بلند فاصله دارم و در این مدت تنها حضورهایی کوتاه در دو فیلم متفاوت از محمدهادی کریمی داشتم که به دلیل علاقه‌ام به او این نقش‌ها را پذیرفتم. هم در «امشب شب مهتابه» و هم در «کمدی انسانی» نقش‌های متفاوت کوتاهی ایفا کردم و از آنجایی که از جریان سینما فاصله دارم نمی‌دانم چه شرایطی در آن حاکم است…

مهوش افشارپناه از دلایل رد پیشنهادات بازیگری میگوید
مهوش افشارپناه از دلایل رد پیشنهادات بازیگری میگوید