1

رخشان بنی‌اعتماد:”قصه‌ها” با مجوز فیلم کوتاه ساخته شد/بعید نیست “قصه‌ها۲” ساخته شود

سینماژورنال: رخشان بنی اعتماد کارگردان زن سینمای ایران این روزها فیلم “قصه ها” را روی پرده دارد.

به گزارش سینماژورنال درباره روند دریافت پروانه ساخت این فیلم همواره حرف و حدیثهای فراوانی وجود داشته است.

بنی اعتماد در تازه ترین گفتگویش به صراحت از این گفته که این فیلم را با مجوز فیلم کوتاه ساخته است.

“قصه ها” با مجوز چند فیلم کوتاه ساخته شد

بنی اعتماد در این باره به “هفت صبح” می گوید: “قصه ها” از مسیری غیر از روال معمول یعنی با مجوز چند فیلم کوتاه ساخته شد. فیلمهای کوتاهی که هر یک در خود شروع و پایانی دارد اما در تداوم شخصیتی از یک قصه به دیگری پیوند می خورد.

به گزارش سینماژورنال وی ادامه می دهد: انتخاب این ساختار، چالشی در نوشتن بود و هر کدام از قصه ها ضمن اینکه به طور کامل میتوانند فیلم مجردی باشند در هم دیزالو شده و وقتی کنار هم قرار داده می شوند یک فیلم واحد را تشکیل می دهند.

زنده ماندن سینمایی که به حاشیه رانده می شود

جالب اینجاست که بنی اعتماد از این گفته که “قصه ها” را بدون بودجه ساخته است. این کارگردان بیان می دارد: تولید این فیلم که گروهی با دست خالی و بدون ذره ای امکان دور هم جمع شوند برای هر کدام از ما اثبات هنوز زنده ماندن سینمایی بود که کم کم به حاشیه رانده می شود.

شرایط اقتصادی “نو باجت” بود

بنی اعتماد می افزاید: با وجود شرایط اقتصادی که در واقع “نو باجت”(بدون بودجه) بود و نه “لو باجت”(کمبود بودجه) هر آنچه باید برای ساخت فیلمی در چنین شرایطی رعایت می شد، تدبیر در انتخاب قصه ها و در مرحله نوشتن فیلمنامه بود نه در اجرا.

“قصه ها2” را الزاما با کاراکترهای فیلمهای قبلی نخواهم ساخت

رخشان بنی اعتماد در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است که “قصه ها2” ساخته شود بیان می دارد: بعید نیست. به گزارش سینماژورنال وی ادامه می دهد: {البته “قصه ها2”} را الزاما با کاراکترهای فیلمهای قبلی نخواهم ساخت اما ساختار قصه هایی که در هم تنیده می شوند هنوز جذاب است.