1

دگرگونی در انجمن سینمای دفاع مقدس⇐مدیران احمدی‌نژاد آمدند+کارگردان کاندیدای محصور۸۸

سینماروزان: با مدیریت احسان محمدحسنی مدیرعامل سازمان هنری-رسانه ای اوج در بنیاد روایت فتح، دگرگونی های مختلفی در نهادهای زیرمجموعه این ارگان به وجود آمد.

به گزارش سینماروزان از جمله این تغییرات در مدیریت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس رخ داده است که محمدحسین نیرومند حذف شده و به جایش هاشم میرزاخانی از مدیران سینمایی دولت دوم محمود احمدی نژاد روی کار آمده است.

میرزاخانی که در دولت دوم احمدی نژاد مدیریت انجمن سینمای جوان را برعهده داشت سال گذشته بعد از مدتها دوری از عرصه مدیریت سینمایی دبیری جشنواره ای تازه تأسیس به نام وحدت را عهده دار شده بود.

با حضور میرزاخانی در مدیریت انجمن سینمای دفاع مقدس اعضایی تازه به عنوان شورای سیاستگذاری این انجمن هم منصوب شدند که در میان آنها بیش از همه نام احمد میرعلایی یکی دیگر از مدیران سینمایی احمدی نژاد به چشم می خورد.

میرعلایی که در دولت دوم احمدی نژاد مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بود هم در چهار سال دولت دوازدهم تقریبا بیکار شده بود و به دنبال حضور به عنوان تهیه کننده پروژه تلویزیونی «موسی(ع)» بود که آن هم به دلیل حجم بالای بودجه هنوز به جایی نرسیده است.

شهریار بحرانی، پرویز شیخ طادی و مرتضی سرهنگی که همه از سینماگران منسوب به جریان اصولگرا هستند از دیگر اعضای تازه شورای سیاستگذاری انجمن دفاع مقدس هستند و در کنار آنها هم احمدرضا درویش کارگردان اصلاح طلب نیز حضور دارد.

درویش که در سال 80 مستند انتخاباتی رییس دولت اصلاحات را ساخته بود و در 84 مستند انتخاباتی محمدباقر قالیباف را در سال 88 هم مستند کاندیدایی را ساخت که شکستش در انتخابات حواشی فراوانی را رقم زد و در نهایت به حصرش منجر شد. درویش  فیلم توقیفی «رستاخیز» را هم در کارنامه دارد که توقیف آن با داشتن مجوز نمایش، موجب شکایت به دیوان عدالت اداری و در نهایت شکل گیری تعامل بر سر پرداخت جریمه میلیاردی به صاحبان فیلم شد.