1

“دو روز دیرتر”؛ در کانون توجه در چهار نقطه پایتخت!

سینماروزان: هرچند حضور بازیگران گرانقیمت و شاخ طنز در برخی آثار فجر باعث سولداوت شدن سریع بلیت های آنها در پیش فروش جشنواره فجر شد ولی یک کمدی در جشنواره وجود دارد به نام “دو روز دیرتر” که بی بازیگر شاخ، رفته رفته و ظرف دو روز ابتدایی پیش فروش بلیت توانسته بخش عمده ظرفیت خود را پر کند.

“دو روز دیرتر” یک کمدی موقعیت است که بازیگران معمول آثار طنز را ندارد و کارگردان آن اصغر نعیمی که اتفاقا سابقه نگارش فیلمنامه بسیاری از کمدی‌های بفروش را هم داشته مسیر متفاوتی در پیش گرفته و دو بازیگر غیرروتین طنز را در نقشهای اصلی قرار داده.

سینا مهراد که بیش از هر چیز با سریال ملودرام “پدر” دیده شد و پردیس احمدیه که در آثار ملتهب مثل “محبوریم” و “پوست شیر” مورد توجه قرار گرفت زوج کمدی “دو روز دیرتر” را میسازند؛ فيلمي که نگاهی دارد به چرایی پرهیز زوجهای جوان از زادوولد. با همراهی فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، سیاوش چراغی‌پور، کمند امیرسلیمانی، محمدرضا داوودنژاد، محمد فیلی و…

نگاهی به سینماهای نمایش دهنده “دو روز دیرتر” حاکی است سانس های فیلم در پردیس های مدرن شمال و جنوب شهر از شمیران سنتر و اطلس مال تا تماشا و لوتوس تقریبا پر شده. پردیس های مدرن غرب و شرق از کوروش و زندگی تا نارسیس نیز بخش عمده بلیت های این کمدی را فروخته اند.

دو روز دیرتر؛ پرفروش در چهار نقطه پایتخت
دو روز دیرتر؛ پرفروش در چهار نقطه پایتخت

به نظر می‌رسد با رونمایی فیلم‌ها در روزهای ابتدایی جشنواره و دیده شدن آثار و عیان شدن کیفیت، دیگر ملاک سانس فوق‌العاده، جلب رضایت مخاطب خواهد بود و نه صرفا داشتن بازیگران تیپیکال طنز.

اصغر نعیمی در دو درام سیاسی “زندگی خصوصی” و “سایه های موازی” و حتی ملودرام “هایلایت” نشان داده بود که زیرکانه بلد است درباره موضوعات ممنوعه، داستان پردازی کند. باید دید ورود او به طرح مساله درباره ناگفته‌های گریز از فرزندآوری به چه نتیجه ای ختم شده؟