1

دستور کار #محمد_خزاعی در اختتامیه سینماحقیقت: دست شستن از سیاسی‌بازی و ارتقای معیشت صنف!

سینماروزان/حامد مظفری: رئیس سینمای دولت سیزدهم در اختتامیه جشنواره سینماحقیقت و در کنار همه حرفهایش باز تاکید کرد بر ارتقای معیشت اهالی سینما.

#محمد_خزاعی از همان آغاز به کارش در سازمان سینمایی و بعد از دیدار با روسای خانه سینما، خواستار ارائه طرحی جامع از مشکلات اولیه بدنه سینما شد تا پیگیری لازم برای حل مشکلات را برعهده گیرد.

پس از آن و در زمان های مختلف باز خواستار هم افزایی رئوس خانه سینما برای حل مشکلات مبتلابه خانواده سینما و به ویژه فقدان بیمه بیکاری شد.

محمد خزاعی به تازگی در اختتامیه جشنواره سینماحقیقت باز بر هم افزایی برای حل مسائل معیشتی اهالی سینما تاکید کرد و گفت: باید با پرهیز از سیاسی بازی به ارتقای معیشت هنرمندان کمک کرد. دوستان عزیز! تحت تاثیر رسانه‌های معاند نباشید. این وقایع تمام می‌شود و کشور ما به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.

او تاکید کرد:‌ بیانیه نوشتن درمان درد سینمای ایران نیست. مشکلات معیشتی و اقتصادی عده‌ بسیاری از سینماگران نباید دستاویز بازی‌های سیاسی شود. به جای ایجاد مشکلات تازه با اظهارنظرات بی ربط که سبب بیکاری جمعی دیگر می‌شود به فکر حل مشکلات معیشتی باشیم و روسای صنوف کمک کنند که بتوانیم بیمه بیکاری اهالی هنر را ایجاد کنیم.

آنچه خزاعی درباره سیاسی‌بازی می‌گوید سالهاست که صنف سینمای ایران را دربرگرفته یعنی اغلب روسای صنف به جای آن که در این سه دهه از برپایی خانه سینما به دنبال حل مشکلات اولیه اقتصادی اهالی سینما و بخصوص ایجاد بیمه بیکاری باشند، اغلب گرفتار نوعی تعامل شخصی با جریانات و گروه‌هاي سیاسی بوده که البته سود اقتصادی هم دارد؛ ولی نه برای کلیت صنف بلکه برای اقلیت محدود...

ای کاش یک بار هم که شده روسای صنوف قید سیاسی بازی های بی حاصل را بزنند و اگر واقعا نگران بدنه سینما هستند در تعامل با رئیس سازمان سینمایی کاری کنند که سینماگران پیشکسوت برای گذران زندگی مجبور به رانندگی در اسنپ یا دستفروشی و… نشوند! کار سختی نیست که بیمه بازنشستگی مناسبی را برای سینماگران بالای شصت سال تعریف کنند و شرایط ایجاد یک بیمه بیکاری قدرتمند را برای بدنه سینما به وجود بياورند…

محمد خزاعی: الویت روسای صنف باید کمک به معیشت خانواده سینما باشد
محمد خزاعی: الویت روسای صنف باید کمک به معیشت خانواده سینما باشد