1

درگیری در کارگاه بازیگری شهاب حسینی+عکس

سینماژورنال: کارگاه بازیگری شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون در اولین دوره جشنواره فیلم سما که با موضوع سبک زندگی ایرانی-اسلامی در سینما فلسطین تهران در حال برگزاری است، با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش سینماژورنال در این برنامه، شهاب حسینی که از جمله بازیگران سینمای ایران است که سابقه کارگردانی هم دارد تجربیات خود را با هنرجویان و دانشجوهای سینما در میان گذاشت.

تاکید شهاب بر عناصر اخلاقی و رویکردهای اعتقادی

حسینی سعی کرد در غالب حرف هایش توجه به رویکردهای اعتقادی و اخلاقی در وورد به وادی بازیگری را مورد توجه قرار دهد و ازجمله، بر وجوه اصولهای اخلاقی و لزوم خودسازی در حوزه بازیگری تأکید  کرد.

با این حال به مانند اغلب کارگاه های این چنینی سخنان او علاوه بر موافقان، مخالفانی هم داشت و برخی از حاضران در این کارگاه از گفته های وی خوششان نیامد.

اعتراض به سخنان شهاب

به گزارش سینماژورنال در بخشی از جلسه شهاب حسینی سخنانی را در تعریف از هنر بیان کرد و اینکه چرا هنر به وجود آمده است. حسینی با تاکید بر اینکه هنر ریشه دارد در اعتقادات بشری سعی کرد این مفهوم را به مخاطبان القا کند که اگر هنر زیربنای اعتقادی نداشته باشد محکوم به فناست.

اینجا بود که یکی از مخاطبان به نظرات شهاب حسینی اعتراض کرد و با بیانی اعتراضی سخنان او را زیر سوال برد و در این بین گروهی دیگر از حاضران هم به حمایت از این معترض پرداختند.

شهاب حسینی
شهاب حسینی در کارگاه بازیگری جشنواره سما

پادوهای جریان شبه روشنفکری یا مخالفان جوان؟

نکته جالب و شاید هم عجیب در این باره آن است که “کیهان” در گزارش خود درباره این اتفاق این مخالفان را با صفت “پادوهای جریان شبه روشنفکری” زیر سوال برده است در حالی که این گونه مخالف خوانی در بسیاری از کارگاهها و نشستهایی که با حضور چهره های مطرح برگزاری میشود وجود دارد.

البته که این نشست بعد از مدتی و با پاسخگویی مودبانه شهاب حسینی به اعتراضات آرام گرفت.