1

درگذشت مصطفی احمدیان؛ فیلمبردار “خودرو تهران۱۱”

سینماروزان: مصطفی احمدیان از فیلمبرداران باسابقه تلویزیون که در سینما هم فعالیت داشت، به دلیل سکته قلبی فوت شد.

مصطفی احمدیان از حدود چهار دهه قبل کار خود را به عنوان فیلمبردار در تلویزیون شروع کرده بود و از مهم‌ترین آثار تلویزیونی مصطفی احمدیان می‌توان به فعالیت در سریال “خودرو تهران۱۱”،  “همسایه‌ها”، سریال “روزهای زندگی” و سریال “گاو صندوق” اشاره کرد.

مصطفی احمدیان در ۱۸ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال “همسایه‌ها”، “سریال خط”، سریال “راه شب”، سریال “زمین انسان‌ها”، سریال “عملیات ۱۲۵”، سریال “گاو صندوق”، سریال آواز در باران، سریال بیداری، سریال “پرستار”، سریال “زیرزمین”، سریال “طلسم شدگان”، سریال “روزهای زندگی”، سریال “روزی عقابی”، سریال “شرکت”، سریال “وکلای جوان”، سریال “خودرو تهران ۱۱”، سریال “مهر و ماه” و سریال “بخش چهار جراحی” فعالیت داشت.

درگذشت مصطفی احمدیان فیلمبردار باسابقه تلویزیون و سینما
درگذشت مصطفی احمدیان فیلمبردار باسابقه تلویزیون و سینما

فیلمهای “شاباش”، فیلم “صدای پای من”، فیلم “پروانه ای در مه”، فیلم “پیک نیک در میدان جنگ” و “زخم زیتون” از جمله آثار سینمایی این فیلمبردار بوده است.

آخرین کار او مربوط به سریالی با عنوان “آسانسور” بود که از تلویزیون پخش نشد.

یکی از آثار ماندگار مصطفی احمدیان در مقام مدیر فیلمبرداری، سریال دیدنی “خودرو تهران۱۱” بود که هرچند درظاهر تبلیغی برای یک خودروی مونتاژ داخل(!) محسوب می‌شد -که آن زمان شیک بود و حالا چیپ- ولی کیفیت فیلمبرداری احمدیان به خصوص در نماهای خودرویی باعث شده بود به لحاظ تصویری، سریالی دیدنی شکل گیرد.