1

داوود اطیابی کارگردان فیلم #نارگیل مطرح کرد: سریال و فیلم #نارگیل ربطی به هم ندارند!/قصدمان این بود که تمام خانواده بتوانند از فیلم لذت ببرند!/می‌خواستیم غم اقتصادی مردم را تعدیل کنیم!/بنیاد فارابی فقط جشنواره کودک اصفهان را برگزار می‌کند!/چرا برنامه‌ای برای تولید آثار کودک مخاطب‌پسند ندارند؟

سینماروزان: سینمای کودک متولی ندارد. فقط بنیاد فارابی را داریم که آن هم فقط جشنواره کودک اصفهان را برگزار می‌کند و کار خاصی انجام نمی‌دهد و برنامه ای برای تولید آثار کودک مخاطب‌پسند ندارد و یک سری فیلم تولید می‌شود برای جشنواره کودک و تمام. بیشتر شعار است؛ به همین دلیل معتقدم سینمای کودک رها شده است.

داوود اطیابی کارگردان کمدی عروسکی کودکانه نارگیل۲ که با پخش فیلمیران روی پرده است با بیان مطلب فوق به همشهری گفت: سریال نارگیل و فیلم نارگیل ربطی به هم ندارند. بعد از اینکه فیلم سینمایی را ساختیم، سریال را کار کردیم که البته خودم درباره سریال نقد دارم چون تکنیک ‌سریال برای من جذاب نبود، اما به هر حال قرار نبود سریال و فیلم شبیه هم باشند. زمانی که می‌خواستم سریال را بسازم، قرار بود فیلمنامه بازنویسی شود که این اتفاق نیفتاد و من هم به‌دلیل عمل جراحی نمی‌توانستم پیگیر کار باشم؛ به همین دلیل اطلاع زیادی از سریال ندارم…

وی ادامه داد: رویکرد ما خانواده بود. می‌خواستیم فیلمی‌ بسازیم که حوصله خانواده‌هایی که در کنار فرزندانشان فیلم را می‌بینند، سر نرود و آنها هم بخندند و شاد شوند. جامعه ما الان نیاز به شادی دارد. جامعه ما مدتی است به‌دلیل مسائل اجتماعی و اقتصادی دچار غم شده است؛ به همین دلیل ما در حد خودمان سعی کردیم شادی ایجاد کنیم و این غم را تعدیل کنیم و باعث شویم تماشاگران فیلم کمی‌ خوشحال شوند.

داوود اطیابی کارگردان نارگیل
داوود اطیابی کارگردان نارگیل

اطیابی درباره وضعیت گیشه فیلمش گفت: تعداد سینماهای نمایش‌دهنده نارگیل۲ در حال افزایش است. پخش‌کننده وقتی می‌بیند فیلم فروش دارد، تعداد سینماها را افزایش می‌دهد. خیلی از فیلم‌ها هستند که به‌دلیل فروش پایین، تعداد سینماهای نمایش‌دهنده آنها کمتر می‌شود؛ چون سینمادار به هر حال می‌خواهد سود کند و نمی‌تواند با یکی، دو تماشاگر آپاراتش را روشن نگه دارد، اما خوشبختانه نارگیل مورد استقبال قرار گرفته و می‌بینم روزبه‌روز تعداد تماشاگرانش بیشتر می‌شود؛ حتی دیروز یکی از سینمادارها از کرج با من تماس گرفت و خواست فیلم را برای اکران در اختیارشان بگذاریم. وقتی سینمادار خواستار اکران یک فیلم است، یعنی آن فیلم مخاطب و فروش خوبی دارد.