1

داریوش باباییان:”نقش نگار” بدون سانسور نماهای ناصر ملک‌مطیعی در اکران دوم نوروز روی پرده می‌رود/فینال “آینه شمعدون” در روزهای آینده گرفته می‌شود

سینماژورنال: داریوش باباییان تهیه کننده ای که در حیطه پخش فیلم هم فعالیت داشته و مدیریت شکوفافیلم را برعهده دارد برای سال آینده دو فیلم جنجالی را آماده اکران دارد.

به گزارش سینماژورنال یکی از این فیلمها “نقش نگار” علی عطشانی است. فیلمی که بواسطه حضور ناصر ملک مطیعی در یکی از نقشهای مکمل آن مدتها پشت خط اکران مانده بود.

فیلم دیگر “آینه شمعدون” بهرام بهرامیان است؛ فیلمی که در میانه مسیر تولید و بخاطر لو رفتن خط داستانی جنجال برانگیزش، توقیف شد.

قرارداد اکران نوروزی برای هیچ سرگروهی منعقد نشده

حالا باباییان از اکران قطعی هر دو فیلم در سال آینده سخن میگوید. این پخش کننده با اشاره به اینکه هنوز تکلیف اکران نوروزی مشخص نشده به سینماژورنال گفت: قرارداد اکران نوروزی برای هیچ سرگروهی منعق نشده و شایعاتی هم که وجود دارد هیچ کدام درست نیستند.

وی ادامه داد: شورای صنفی نمایش باید ابتدای آیین نامه اکران سال 94 را تصویب کند و سپس اکران نوروزی را بچیند و تا این لحطه آیین نامه تصویب نشده.

“مردن به وقت شهریور” را در اکران اول نوروزی روی پرده می بریم

باباییان درباره فیملهایی که شکوفافیلم پخش خواهد به سینماژورنال اظهار داشت: برای اکران نوروزی دو فیلم “نقش نگار” و “مردن به وقت شهریور” را آماده داریم. بنا داریم “مردن به وقت شهریور” را که یک درام جدی است و البته موسیقی هم ندارد در اکران اول نوروز که مقارن ایام فاطمیه است روی پرده بفرستیم.

نسخه اصلی “نقش نگار” در اکران دوم نوروز روی پرده می رود

این تهیه کننده افزود: “نقش نگار” را هم برای اکران دوم نوروز آماده می کنیم.

نقش نگار
بهرام رادان در میان ترلان پروانه(راست) و شیوا خسرومهر در نمایی از “نقش نگار”

داریوش باباییان درباره اینکه آیا نسخه اصلی “نقش نگار” اکران خواهد شد یا نسخه اصلاح شده بیان کرد: نسخه اصلی فیلم پروانه نمایش گرفته و حتی یک پلان از آن هم حذف نشده است. تمامی نماهای ناصر ملک مطیعی هم در فیلم وجود دارد.

فینال “آینه شمعدون” باقی مانده که آن هم ظرف یک روز گرفته میشود

باباییان با اشاره به اینکه محمد کمالی پور تهیه کننده “آینه شمعدون” مشغول تدوین فیلم است به سینماژورنال گفت: این فیلم از مدتها پیش برای پخش در اختیار شکوفافیلم قرار گرفته بود. این روزها راشهای گرفته شده قبلی تدوین مجدد می شود تا نسخه نهایی آماده شود.

آینه شمعدون
محسن تنابنده و رضا عطاران در نمایی از “آینه شمعدون”

داریوش باباییان پیرامون اینکه آیا نماهای باقیمانده فیلم گرفته شده است بیان داشت: گویا فینال فیلم باقیمانده که بناست در یکی از ایام خلوت آخر سال که به بازیگران اصلی فیلم هم دسترسی وجود دارد گرفته شود.