1

داریوش ارجمند در ادعایی جالب، حشمت فردوس را یک جامعه‌شناس قلمداد کرد

سینماروزان: در دل بی‌مخاطبی سریالهای روز تلویزیون، بازپخش سه فصل کامل سریال “ستایش” از شبکه آیفیلم با اقبال نسبی مخاطبان روبرو شده و مجددا بحث و تبادل نظر درباره واقعی یا غیرواقعی بودن کاراکترهایی که سعید مطلبی پرورده شکل داده است.

به گزارش سینماروزان داریوش ارجمند بازیگر اصلی سریال در اظهارنظری جالب درباره حشمت فردوس از وجهه جامعه‌شناسانه او سخن گفته است.

ارجمند در خلال گفتگویی تفصیلی به جام‌جم گفت: تقریبا در همه فصول “ستایش” با عشق به کاراکتر جان دادم. حشمت فردوس آدم فرودستی بوده که با تلاشش به جایی رسیده و به همین دلیل توقعش از آدمهای دور و اطرافش زیاد است و آدمی است که شناخت و اشراف زیادی از جامعه دارد و به تعبیری یک جامعه‌شناس عام است که نوعی جامعه‌شناسی به زبان ساده ارائه می‌دهد.

ارجمند ادامه داد: در جایی از مجموعه در فلاش‌بکی که در قهوه خانه اکبر بلنده وجود دارد حشمت فردوس درباره دوران کودکیش حرف می‌زند و در جایی دیگر حشمت فردوس در زیرزمین متروکه کفشی را نشان می‌دهد که ده بار به آن نیم تخت زده و پوشیده است و یا از حسرت های دوران جوانیش از نرفتن به سینما و نخوردن غذای درست و حسابی می‌گوید.

ارجمند درباره مادی‌گرا بودن حشمت فردوس گفت: حشمت نه تنها قدر پول را می‌داند بلکه یکی از نقاط ضعفش این است که خیال می‌کند با پول می تواند در این دنیا هر کاری را انجام بدهد. جامعه و زمانه به او یاد داده که روزگار، روزگار کمیت است و نه کیفیت و می‌داند هر چقدر پول بیشتری داشته باشد در جامعه مورد تکریم بیشتری قرار می گیرد.

ارجمند با نقد این رویه گفت: متاسفانه هرچه حساب بانکی شما صفرهای بیشتری داشته باشد در جامعه آدم مهم و منتفذی محسوب می‌شوید؛ در همین جامعه خودمان فوتبالیست و یا بازیگری که ماشین دومیلیاردی زیر پایش باشد مورد احترام و توجه بیشتری قرار می گیرد. البته همین صاحب ماشین دومیلیاردی موقعی که کنار خیابان نگه می‌دارد و از ماشینش خارج می شود تا کاری انجام بدهد مثل یک آدم عادی بنظر می رسد اما دوباره موقعی که ماسماسک ماشینش (دزدگیر) را می‌زند همه سرها به طرف او و ماشین فراری، مازارتی و یا بنزش برمی گردد. حشمت فردوس این قضایا را می‌داند اما هرگز از آن سوء استفاده نمی کند.