1

«خونه خالی» به‌روایت خالق تیترهای جنجالی!+عکس

سینماروزان: رضا استادی از روزنامه نگاران باسابقه حوزه سینما و تلویزیون که خالق برخی تیترهای جنجالی در رسانه متبوعش «سینمامثبت» بوده، مجموعه داستان «خونه خالی» را در نمایشگاه امسال کتاب رونمایی خواهد کرد.

به گزارش سینماروزان  این مجموعه داستان  که عنوانش «خونه خالی» برای بسیاری از جوانان تداعیگر موقعیتهایی خاص در زندگی است، در ۱۳۵ صفحه در نشر  برکه خورشید منتشر شده است.

رضا استادی با بیان این‌که در اولین مجموعه داستان خود سوژه‌هایی اجتماعی را دستمایه کار خود قرار داده که برخی از آن‌ها با زبانی طنز نوشته شده است می‌گوید: داستان‌های «خونه خالی» حال و هوای اتفاق‌ها و رخدادهای اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ را دارد و از این حیث می‌توان گفت داستان‌ها فضای شهری دارد و وجه اجتماعی در آن‌ها غالب است. همچنین گسترش شبکه‌های اجتماعی، شکل‌گیری سبک‌های جدید و خاصی از زندگی مانند ازدواج سفید و آزادی‌های یواشکی موضوع‌هایی است که در کتاب به آن اشاره شده است.

به گفته او، طبقه متوسط در این داستان‌ها نقشی پُررنگ دارد و تاثیر فناوری بر زندگی شخصیت‌های داستان بسیار پُررنگ است. به همین دلیل برخی داستان‌ها عناوینی مرتبط با فناوری دارد. مثلا نام یک داستان «آیفون» است و نقش این گوشی تلفن همراه را بر زندگی یک خانواده روایت می‌کند. در دو داستان دیگر با نام های «تغییر وضعیت» و «شیفت دیلیت» هم چنین نگاهی حاکم است.

رضا استادی از روزنامه‌نگاران حوزه فرهنگ و هنر است که در کنار فعالیت در این عرصه، مدیریت روابط عمومی آثاری همچون «مختارنامه»، «یوسف پیامبر (ع)»، «شوق پرواز»، «کلاه پهلوی»، «معمای شاه» و همچنین ساخت فیلم کوتاه و اجرای برنامه تلویزیونی را به عهده داشته است. از دیگر آثار او می‌توان به «بدون تو غیرممکن بود» و «هیچ وقت نامزد نبودیم» اشاره کرد.

خونه خالی-رضا استادی
خونه خالی-رضا استادی