1

«خط باریک قرمز» مخاطب هندی جشنواره جهانی را هم شگفت‌زده کرد

سینماروزان: کمتر پیش میآید در جشنواره هایی که ویژه فیلمهای داستانی است فیلمهای مستند هم مورد توجه مخاطبان و آن هم مهمانان سینماگر دیگر کشورها قرار گیرد ولی این اتفاقیست که برای فیلم «خط باریک قرمز»فرزاد خوشدست افتاد.

«خط باریک قرمز» درباره یک گروه مجرم نوجوان در زندان است که با کمک چند مربی نمایش تصمیم می‌گیرند تا یک نمایش را روی صحنه ببرند تا اگر موفق بود، به این بهانه و برای اجرا یک روز از زندان خارج شوند.

خط اصلی داستانی فیلم که تمرکز کرده بر گروهی مجرم هرچند تازگی ندارد ولی چون کمتر پیش آمده که در مستندها به کار گرفته شود اسباب ارتباط گیری خیلی فوری مخاطب را موجب میشود.

به این بیفزایید حضور یک فیلمبردار حرفه ای به نام مرتضی پورصمدی را در بطن کار که توانسته بهترین قابها را برای همراهی با این گروه مجرم هنرمند بگیرد!

تدوین آرش زاهدی با ضرباهنگ سریعی که دارد خیلی خوب مخاطب را به دنبال خود میکشاند و باعث میشود مخاطب از جایی به بعد بی توجه به مستند بودن کار بسان یک محصول دراماتیک «خط باریک…» را دنبال کند؛ همین ویژگیهاست که موجب میشود در نمایش فیلم در جشنواره جهانی فجر یک مخاطب هندی که به تماشای فیلم نشسته بود ناخودآگاه مدام برای فیلم کف بزند.