1

تهیه‌کننده “قلاده‌های طلا” تولید تازه‌ترین فیلم خالق “پادشاه شنها” را برعهده گرفت/این فیلم درباره جنایات داعش است

سینماژورنال: محمد خزاعی چه زمانی که دبیری جشنواره فیلم فجر را برعهده داشت و چه اخیرا که دبیری جشنواره فیلم مقاومت را برعهده گرفته همواره به واسطه ایده هایش در جلب توجه اهالی رسانه، متفاوت نشان داده.

به گزارش سینماژورنال خزاعی احتمالا بخاطر تجربیاتی که در حیطه رسانه دارد سعی می کند جشنواره هایی که دبیری آنها در اختیار وی قرار می‌گیرد را خبرساز کند. این مهم شاید درباره جشنواره ای چون فجر که منحصربفردترین جشنواره ایرانی است به چشم نیاید اما در جشنواره مقاومت خیلی خوب خود را نشان می دهد.

خزاعی در سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت برای آن که حاشیه خبری مناسب برای جشنواره اش فراهم کند چند کار متفاوت انجام داد و یکی از آنها قرار دادن فیلم جنجالی “پادشاه شنها” در جشنواره.

تصمیمی که جشنواره مقاومت را در جهان خبرساز کرد

به گزارش سینماژورنال این فیلم که به دلیل ماهیت ضدسعودی اش از سوی برخی از کشورهای عرب زبان تحریم شده بود و حتی کارگردان سوری اش “نجدت اِنزور” به دلیل افشای ماهیت حکومت آل سعود در فیلمش با تهدیدات فراوان خاندان سعودی و البته صدور فتوای مهدورالدم بودن از سوی یکی از مفتیهای عربستان مواجه شده بود در جشنواره سیزدهم مقاومت به نمایش درآمد و همین امر سبب ساز آن شد که بعد از سالها اخبار جشنواره مقاومت هم در رسانه های جهان بازتاب داشته باشد.

تولید فیلم با محوریت داعش به کارگردانی اِنزور

خزاعی برای چهاردهمین جشنواره مقاومت نیز برنامه های جالبی دارد. مهمترین برنامه باز هم به “نجدت انزور” برمیگردد. خزاعی که سابقه تولید آثاری چون “احضارشدگان” و “قلاده های طلا” را در کارنامه دارد تصمیم گرفته یک درام جنگی مهیج را به کارگردانی انزور تهیه کنند.

به گزارش سینماژورنال این درام داستانی صریح و به شدت واقع‌گرایانه جنایات داعش و عقبه تشکیلاتی این گروه را به تصویر می کشد.

نجدت انزور
نجدت انزور

حضور ستاره های سینمای عرب

نجدت انزور خود فیلمنامه کار را می نویسد و بناست برای تولید اثر نیز یک مشارکت همه جانبه میان ایران و سوریه انجام شود. برای آن که فیلم توانایی جلب مخاطب در کشورهای عرب زبان منطقه را داشته باشد بازیگران اثر اغلب از چهره های سرشناس سینمای عرب انتخاب خواهند شد.

اما عوامل پشت صحنه کار و از جمله مدیر تصویربرداری، صدابردار، طراح صحنه و کارشناسان تصویرسازیهای رایانه ای از میان تکنیسینهای برجسته ایرانی انتخاب خواهند شد.

فیلمبرداری در سوریه

به گزارش سینماژورنال بخش عمده فیلمبرداری اثر نیز در سوریه انجام خواهد شد و البته انزور خواهد کوشید نماهای درگیریهای فیلمش را منطبق با مستندهایی که توسط چهره هایی چون مرتضی شعبانی از تقابل با داعش گرفته شده بازسازی کند.

شگفتی جشنواره چهاردهم مقاومت؟

فیلمنامه این اثر آخرین مراحل بازنویسی را می گذارند و از اواسط ماه می یعنی مقارن با اردیبهشت ماه آینده کار کلید خواهد خورد.

پروسه زمانی فیلمبرداری نیز بین دو تا سه ماه تخمین زده شده است و بلافاصله بعد از فیلمبرداری نیز تدوین انجام خواهد شد تا نخستین نمایش این فیلم در جشنواره چهاردهم مقاومت باشد!