1

انتقاد یک پخش کننده دیگر از مصوبه شورایعالی اکرانی که مملو است از افراد تکراری⇐کاهش سه درصدی سهم پخش کنندگان از فروش به تشدید ورشکستگی دفاتر پخش مستقل منجر خواهد شد!/عجیب است که به جای حذف ۹درصد مالیات ارزش افزوده از محصولات سینمایی، با تغییر صورت مسأله به دنبال کم کردن درصد پخش کنندگان از فروش هستند!

سینماروزان: چیدمان شورای عالی اکران با نامهای تکراری موجب شد که به جای تصویب یک طرح ضربتی در جهت ایجاد عدالت در اکران، مصوبه کاهش 3درصدی پورسانت پخش کنندگان از فروش فیلمها ابلاغ شود.

حبیب اسماعیلی مدیر رسانه فیلمسازان این مصوبه را موجب رواج زیرمیزی در دفاتر پخش دانست و داریوش باباییان مدیر شکوفافیلم نیز این مصوبه را غلط دانسته چون بسیاری از سینماگران حاضرند تا 25درصد فروش را هم به پخش کننده دهند بلکه مجال اکران یابند ولی تبعیضها اجازه اکران بهشان نمیدهد.

مهدی صباغ زاده تهیه کننده و کارگردان سینما و مدیر پخش نیمروزفیلم تازه ترین منتقد مصوبه شورایعالی اکران است.

صباغ زاده درباره کاهش سهم سه درصدی پخش کنندگان سینما از فروش آثار سینمایی به “باشگاه خبرنگاران جوان” گفت:  عجیب است که بجای برداشتن ۹ درصد مالیات ارزش افزوده تهیه کنندگان و حل مشکلات این بخش، با تغییر صورت مسأله سراغ دفاتر پخش ورشکسته‌ رفتند، دفاتری که بیشتر آن‌ها حتی خرج زندگی خود را به زور تأمین می‌کنند و با اتفاق اخیر ورشکستگی شان تشدید میشود.

وی افزود: این کاهش سه درصدی سهم پخش کنندگان سینما اصلا قابل هضم و درک نیست و به نظر می رسد حذف ۹ درصد ارزش افزوده از تهیه کنندگان بهتر از این جریان باشد.