1

حمایت معاون نظارت شمقدری از فیلم حاکمیتی “آشغالهای دوست داشتنی” و تعریف و تمجید از کارگردان فیلم!!

سینماروزان: فیلم “آشغالهای دوست داشتنی” که به مانند آثار مطلوب حاکمیت نامش هم در فهرست حمایتی فارابی(با مبلغ 700 میلیون) و هم در فهرست حمایتی رسانه های تصویری (با مبلغ نیم میلیارد) آمده بالاخره در تصدیگری ابراهیم داروغه زاده بر معاونت نظارت روی پرده رفت.

علیرضا سجادپور معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی دولت دهم در روزگار ریاست جواد شمقدری با ابراز خوشحالی از اکران “آشغالها…” با بیانی حمایتی نسبت به کارگردان اثر به “فیلم نیوز” گفت: کارگردان فیلم “آشغالها…” فردی نیست که قصد آسیب رساندن به ارکان نظام را داشته باشد و اساسا یک فیلم توانایی این را ندارد که بتواند به ارکان نظام لطمه بزند.

علیرضا سجادپور ضمن اشاره به این موضوع گفت: فیلم نامه «آشغال های دوست داشتنی» در ماه های اخر حضور کار در وزارت ارشاد به دستمان رسید و مصوبه هم گرفت و قرار شد ساخته شود که به دولت بعدی برخورد کرد و من متوجه نشدم که دولت بعدی چه ایراداتی به کار وارد کرد.

به گفته سجادپور، کارگردان فیلم “آشغال های دوست داشتنی” اهدافی اجتماعی را در ساخت این اثر دنبال می کرده و سعی داشته که با نگرشی تازه به حوادث آن دوران، منادی این باشد که مردم با هر سلیقه و دیدگاه و فکری باید با هم کنار بیایند و تلاش کنند در کشور خودشان با همبستگی در کنار هم زندگی کنند.

او تاکید کرد: من خوشحال شدم که هر چند دیر اما تکلیف اکران فیلم «آشغال های دوست داشتنی» مشخص شد و فیلم توانست امکان اکران و در معرض دیدگاه و نظر مخاطب قرار گرفتن را به دست بیاورد. هر چه تعداد این آثاری که در انتظار اکران هستند کمتر بشود به نفع کلیت سینمای ایران هم هست و آرامش روانی بیشتری برای سینمای ایران ایجاد می کند.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی ادامه داد: زمان ساخت «آشغال های دوست داشتنی» مصادف با مدیریت جدید شد و باید دید پاسخ های دوستان در ارشاد دوره بعد از ما برای توقیف این کارچیست، البته پاسخ های مبهم و سرجمعی به این پرسش شده است در نهایت اما خبر اکران «آشغال های دوست داشتنی» خبر امیدوار کننده ای بود.

او در ادامه اذعان داشت: در زمانی که من در سازمان سینمایی مشغول به کار شدم با انبوهی از آثار روبرو شدم که بلاتکلیف بودند و سعی کردیم که این آثار را از بلاکلیفی در بیاوریم چون بلاتکلیفی یک اثر تاثیر روانی روی بقیه فضای سینما هم می گذارد.

سجادپور در پایان خاطر نشان کرد: در آن زمان بیش از 90 درصد آثار بلاتکلیف را راهی پرده سینما کردیم و دیده شدند و زمانی که می بینم فیلمی از صندوق توقیف خارج می شود، خوشحال می شوم.