1

#حسین_زندباف باسابقه‌‌ترین سینماگر عضو هیأت انتخاب جشنواره فجر۴۲ مطرح کرد:  فیلمسازان شهرستانی همپای فیلمسازان پایتخت‌نشین در جشنواره حاضرند!/تلاش برای ایجاد تنوع ژانری، محسوس است!/شگفت‌زده‌ام از چند فیلم اولی!/فیلمسازان جوان حتما آثار خود را در سینماها کنار مردم تماشا کنند!

سینماروزان: هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر۴۲ مشتمل بود بر داریوش ارجمند بازیگر، محمدحسین لطیفی کارگردان، احمد مرادپور کارگردان، محمدحسین نیرومند مشاور وزیر، روح‌الله سهرابی معاون نظارت عرضه، محمدرضا عباسیان مستندساز و حسین زندباف تهيه‌کننده و تدوینگر.

در این میان حسین زندباف که از ابتدای دهه شصت تاکنون در سینما فعالیت داشته را باید باسابقه ترین عضو هیات انتخاب دانست‌.

حسین زندباف با اشاره به تنوع ژانری آثار جشنواره فجر۴۲، از حضور تعدادی فیلمساز استانی و بخصوص چند فیلم اولی به عنوان ویژگی فجر۴۲ یاد کرده و در عین حال به فیلمسازان جوان هم توصیه کرده که با مردم در سینما فیلم ببینند تا اهمیت قاب عریض را درک کنند. زندباف میگوید: با توجه به حضورم در امور اجرایی تولید، شاهد زحمات و انرژی زیاد فیلمسازان به خصوص فیلمسازان شهرستانی برای فیلم‌هایشان در این دوره از جشنواره بین‌المللی فجر بودم و به نظر می‌رسد شرکت کنندگان در این دوره تصمیم گرفتند سینمای ایران را به کمال برسانند. فیلمسازان شهرستانی همپای فیلمسازان پایتخت‌نشین در جشنواره حاضرند و تلاش برای ایجاد تنوع ژانری، محسوس است.

حسین زندباف
حسین زندباف

وی در ادامه افزود: اشکالی که در سینمای ما وجود دارد این است که کارگردانان جوان ما به احتمال زیاد فیلم را با مردم در سالن‌ها نمی‌بینند بلکه فیلمها را در خانه می‌بینند و این دیدن‌ها تفاوت بسیاری دارد. فیلمسازان جوان حتما آثار خود را در سینماها کنار مردم تماشا کنند! تماشای برخی از فیلم‌های اول در این دوره از جشنواره من را شگفت‌زده کرد و متوجه شدم کارگردان‌ها به چه اندازه در این دوره زحمت کشیده‌اند و امیدوارم سینمای ایران به جایگاه اصلی و حقیقی خود برگردد.

زندباف افزود: با تماشای فیلم‌های این دوره از جشنواره احساس کردم سینمای ایران از نظر تنوع ژانری چند پله صعود کرده است و امیدوارم فیلمسازانی مانند ناصر تقوایی و عباس کیارستمی‌های دیگر از بین این فیلمسازان اول متولد شود.