1

حرفهای کارگردان “نبات” که بظاهر بعد از عیدفطر هم روی پرده ماند ولی در باطن سانسهایش به دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع رسید⇐نه تنها سالنی به ما ندادند که سالنهایمان مدام کم شد/اکران فیلم در این مملکت کار سختی است و باید با افراد پیچیده ای کار کرد!/شرایط اکران را درنظر نمی‌گیرند و تقصیر را گردن فیلمساز می اندازند و میگویند فیلم خوبی نساخته!!

سینماروزان: تعلیق دو هفته ای اکران کمدی “زهرمار” در ظاهر بخاطر کمک به ادامه اکران فیلم “نبات” بود و شورای صنفی نمایش نیز مدام بر حفظ سالنهای “نبات” تاکید کرد.

به گزارش سینماروزان با این حال بلافاصله بعد از شروع اکران عیدفطر و تقسیم هزار سانس میان دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع، سانسهای “نبات” کم و کمتر شد تا دو فیلم مذکور بفروشند!!

پگاه ارضی کارگردان جوان “نبات” با انتقاد از روندی که بر فیلمش تحمیل شده به “شرق” گفت: تعداد سالنهای ما پیش از عیدفطر فکر مي‌کنم حدود 70 سالن بود. بعد از اينکه بليت‌های فیلمهای عیدفطر پيش‌فروش شد – بحق يا ناحق- سينماهاي زيادي، فيلم ما را پايين کشيدند!!!!

این کارگردان ادامه داد: شايد هم نمي‌دانستند هنوز قرارداد داريم!!! جالب است با اينکه هنوز اجازه اکران داشتیم، سالني براي اکران ما اضافه نشد! الان هم کلا 18 سينما داريم که تهران سه سينما بيشتر ندارد!! فيلم‌ساختن و اکران کردن در اين مملکت کار سختي است و بايد با افراد پيچيده‌اي کار کرد!

پگاه ارضی با اشاره به تحمیل اکران فیلمهای مستقل در فصول مرده اکران مانند ماه رمضان گفت: چاره ای نداشتيم جز اينکه اکران رمضان را قبول کنيم چون فیلممان ده ماه پشت خط اکران بود. بايد شفاف‌سازي شود که چرا چنين اتفاقاتي براي يک فيلم مي‌افتد و  در آخر شرایط اکران را درنظر نمیگیرند و تقصير را به گردن فيلم مي‌‌اندازند که فيلم خوبي نساخته!