1

حرفهای تازه علیرضا افتخاری خواننده خوش صدا⇐با تمرین سعی کردم لهجه‌ام را وارد آواز نکنم!/فقط ۶ میلیون نسخه #نیلوفرانه فروختم!/از موسیقی چیزی درنیاوردم!/برای یک آلبوم هشت قطعه‌ای نهایتا نیم میلیون میگرفتم!/درآمدم از کار ساختمان سازی بود!

سینماروزان: من چیزی از زندگی نمی‌خواهم، تمولی نیاز ندارم چون به اندازه دارم. از موسیقی هم چیزی درنیاوردم، کار کردم، کار ساختمان انجام داده‌ام و درآمدم از کار ساختمان سازی بوده چون من موسیقی را برای ثروت‌اندوزی دنبال نکردم.

#علیرضا_افتخاری خواننده خوش صدای اصفهانی با بیان مطلب فوق در گفتگو با امیرعلی دانایی در برنامه تلویزیونی #رخ_به_رخ شبکه دوی سیما بیان داشت: آهنگسازم چه جوان باشد و چه صاحب‌نام حس غالبم گذاشتن همه انرژی و عشق در آن کار است بنابراین همه آلبوم‌هایم را دوست دارم.

این خواننده در  پاسخ به اینکه کلام عادی‌تان لهجه اصفهانی دارد اما در خوانندگی لهجه‌تان به آواز وارد نشده توصیح داد: با تمرین سعی کرده‌ام لهجه‌ام را وارد آواز نکنم و درست و سلیس بخوانم تا حرمت زبان فارسی را نگه دارم.

او درباره حواشی زندگیش ادامه داد: با تجربه‌آموزی از اشتباهات، زمین خوردن ها و شکست‌هاست که پیروزی نصیب هر انسانی می‌شود.

افتخاری درباره استقبال میلیونی از آلبوم  #نیلوفرانه بیان داشت: ناشر #نیلوفرانه می‌گوید این آلبوم شش میلیون نسخه فروخته که باعث افتخار است ولی برای من عایدی چندانی نداشته.دستمزدها در آن زمان کم بود. برای یک آلبوم هشت قطعه ای یک ساعته از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شد، بعد صد هزار و نهایتا به ۵۰۰ هزار تومان یا نیم میلیون  می‌رسید.

این خواننده گفت: استقبال از آن آلبوم، برای من حس اهمیت داشتن، خودشناسی، خود را در خود پیدا کردن و روحیه گرفتن را در پی داشت. وقتی نگاه های زیبا به کارت متمرکز می‌شود پَر در می‌آوری خیلی حال خوبی دارد. من دستمزد زیادی هم نمی گرفتم دوست داشتم کارم ارائه شود و تیراژ پیدا بکند وقتی تیراژ پیدا می کرد روحیه می گرفتم و احساس ارزشمندی پیدا می‌کردم.

او در برنامه تلویزیونی رخ به رخ شبکه دوی سیما ادامه داد: دلم می‌خواهد برای دل مردم بخوانم و مردم بگویند کارهایت خوب بوده، شنیده‌ایم. الان خیلی‌ها بزرگ، کوچک، دانشجو، غیردانشجو  می‌گویند افتخاری در یک زمانی که جوان یا کوچک بوده‌ایم کارهایت را گوش می‌دادیم خب من چیزی نمی‌خواهم، تمولی نیاز ندارم به اندازه دارم. از موسیقی هم چیزی درنیاوردم، کار کردم، کار ساختمان سازی انجام داده‌ام. من موسیقی را برای ثروت‌اندوزی دنبال نکردم.

علیرضا افتخاری: موسیقی، عایدی چندانی برایم‌ نداشته و درآمدم از کار ساختمان بوده؟
علیرضا افتخاری: موسیقی، عایدی چندانی برایم‌ نداشته و درآمدم از کار ساختمان بوده؟!